معاون اجرایی طرح شهید سلیمانی سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: از هجدهم اسفند پارسال به مدت یکماه ۱۵ هزار و ۲۰۰ تست پی. سی. آر توسط این سازمان در استان گرفته شده است.

بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی از ۱۵ هزار نفر تست کرونا گرفت

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی صیقلیان اظهار داشت: در صورت مثبت شدن جواب تست هر نفر، از ۶ تا ۱۰ نفر از افرادی که در تماس با فرد مبتلا بوده‌اند نیز تست سریع گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در انجام این تست ها ۸۶ نفر از بسیجیان مشارکت داشته اند، افزود: مرحله نخست طرح شهید سلیمانی محله محور و غربالگری بود و در مرحله دوم بنا بر رهگیری افراد مبتلا است.

شناسایی بیماران از طریق شبکه محله‌ای، معرفی به مراکز جامع سلامت منتخب، تسهیل هدایت بیمار به درمانگاه، نقاهتگاه و بیمارستان مطابق فرایند تعریف شده دانشگاه و همچنین پشتیبانی و حمایت از بیماران در دوره قرنطینه با رفع موانع معیشتی از جمله اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده بیماران و رفع موانع شغلی در زمینه اخذ و ارائه گواهی مرخصی استعلاجی معتبر از اهداف طرح شهید سلیمانی است که با عنوان «مسجد، سنگر سلامت» اجرایی شده است.

برطرف کردن مشکلات شخصی بیماران شامل خرید و انجام امور جاری زندگی آنان در صورت نیاز، با استفاده از ظرفیت جوانان بسیجی مومن، امین و معتمد محل از دیگر برنامه های این طرح است که اجرای آن از ۲۰ آبان ماه پارسال در خراسان رضوی آغاز شد.

بر اساس اعلام رسمی تاکنون ۲ میلیون و ۲۹ هزار و ۴۱۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و شمار جانباختگان این بیماری نیز به ۶۴ هزار و ۳۹ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.