نخست‌وزیر عراق از هلاکت دومین عضو ارشد داعش به همراه ده‌ها فرمانده امنیتی و نظامی این گروه طی عملیات نیروهای عراقی در دوره اخیر خبر داد.

الکاظمی: دومین فرد ارشد داعش را نابود کردیم

قدس آنلاین: مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در کنفرانس علمی بین‌المللی دستگاه مبارزه با تروریسم گفت: دستگاه مبارزه با تروریسم نقش بزرگی در جنگ علیه داعش داشت. تروریسم چالش جهانی است که برای همگان مهم است و عراق نقش بزرگی در مقابله با این چالش داشته است. عراقی‌ها به تمام جهان برای رهایی از تروریسمی که به سرعت درحال گسترش است کمک کردند و دوستان زیادی از عراق حمایت کردند اما پیروزی که علیه تروریسم محقق شد در نهایت یک پیروزی عراقی بود. عراقی‌ها باید به خودشان افتخار کنند که به نیابت از جهان با تروریسم جنگیدند. 

وی افزود: تمام نیروهای امنیتی عراق از ارتش گرفته تا پلیس، حشد شعبی، پیشمرگ‌ها، دستگاه امنیت ملی و دستگاه اطلاعات در این دستاورد نقش دارند اما نیروهای مبارزه با تروریسم یک ویژگی مهم داشتند و آن این بود که مأموریت اختصاصی و اصلی آن‌ها مبارزه با تروریسم است.

الکاظمی گفت: نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم نقش بزرگ و بسیار مهمی در جنگ علیه داعش داشتند و همچنان در حمله علیه باندهای زیرزمینی در مناطق دوردست به اقدامات جسورانه می‌پردازند.

وی افزود: دستاوردهای بزرگی طی ماه‌های گذشته محقق کردیم. طی عملیات دستگاه مبارزه با تروریسم به آنچه "ولایت دجله" خوانده می‌شود، پایان دادیم. همچنین دومین فرد ارشد داعش را به همراه ده‌ها تن از فرماندهان ارشد امنیتی و صدها تن از اعضای داعش به هلاکت رساندیم. 

الکاظمی گفت: ما اکنون به گونه دیگری با تروریسم مقابله می‌کنیم که شامل کنترل مرزها، گذرگاه‌های مرزی، مبارزه با فساد، کنترل سلاح و ممانعت از مداخله خارجی است. تمام تلاش‌های دولت در امتداد عملیات مبارزه با تروریسم است. نابودی تروریسم به شکل کامل از طریق یک چشم‌انداز فراگیر برای مبارزه با تروریسم ممکن است و ما به فضای ملی مناسبی برای خشکاندن منابع تروریسم به شکل کامل و در تمام سطوح نیاز داریم.

الکاظمی گفت: ما برای بازسازی نهادهای امنیتی تلاش می‌کنیم تا قادر به انجام مأموریت‌هایمان به طور کامل باشیم و روابطمان و همکاری با دوستان منطقه‌ای و بین‌المللی برای حمایت از امنیت در عراق تقویت کنیم.

وی افزود: به لطف تلاش‌های نیروهای امنیتی و آمادگی‌شان مأموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی طی مذاکرات استراتژیک به مأموریت‌های آموزشی و مشاوره نظامی تبدیل شد که به تحول بزرگی در بازسازی نیروهای امنیتی و امکانات بزرگ آن‌ها اشاره دارد.

الکاظمی گفت: ما برای کنترل مرزها و گذرگاه‌های مرزی اقدامات فشرده و مستمری اتخاذ می‌کنیم. باید تبادل مهارت داشته و همکاری بین دستگاه مبارزه با تروریسم و بقیه دستگاه‌های امنیتی صورت بگیرد. همچنین باید از حمایت بین‌المللی و همکاری منطقه‌ای استفاده کنیم تا محیط منطقه‌ای و بین‌المللی برای ممانعت از گسترش تروریسم ایجاد کنیم.

الکاظمی گفت: ما برای پیگرد شبکه‌های حامی گروه‌های تروریستی از طریق همکاری بین‌المللی و منطقه‌ای برای خشکاندن منابع مالی تروریسم تلاش می‌کنیم. این در راستای تلاش‌های دیپلماتیک دولت برای ایجاد شبکه‌های ارتباطی امنیتی و اقتصادی میان کشورهای منطقه است. با تمام این تلاش‌ها عراق به نقش تاریخی خود در منطقه و جهان بازمی‌گردد تا پل ارتباطی برای همکاری میان همگان باشد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.