۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
کد خبر: 747194

وزیر امور خارجه آلمان با اشاره به سازنده ‌بودن مذاکرات بین ایران و کشورهای ۱+۴ در وین، از تلاش تروئیکای اروپایی برای به نتیجه‌ رسیدن این مذاکرات خبر داد.

روایت وزیرخارجه آلمان از مذاکرات برجامی وین

به گزارش قدس آنلاین، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان پس از مذاکرات هفته گذشته بین ایران و کشورهای باقی مانده در برجام در پایتخت اتریش، نسبت به ادامه این مذاکرات ابراز امیدواری کرد.

وی امروز (شنبه) در توییت خود نوشت: طی هفته اول بحث های سازنده ای را در وین پشت سر گذاشتیم. همه طرفها تمایل نشان داده اند که با جدیت لازم در جهت رسیدن به همان هدف یعنی اجرای کامل توافق هسته ای با ایران کار کنند.

ماس افزود: این آسان نخواهد بود، ما فقط در ابتدای مذاکراتی فشرده هستیم. ما راهی را انتخاب کرده ایم که می تواند به ثبات و امنیت بیشتر منطقه منجر شود. آلمان، انگلیس و فرانسه متعهد شده اند که اکنون گام های مداومی در این مسیر بردارند.

دومین جلسه حضوری هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که از روز سه شنبه در وین از سر گرفته شده بود، در روز جمعه برگزار شد. ارائه گزارش رایزنی‌های فنی صورت گرفته در جلسات گروه های کارشناسی “لغو تحریم“ و “هسته‌ای” مهمترین دستورکار این نشست بود.  

در پایان این جلسه، توافق شد جلسه آتی کمیسیون در سطح معاونان در روز چهارشنبه آینده در وین برگزار شود و بلافاصله در چارچوب گروه‌های کارشناسی، رایزنی های فنی و تخصصی به صورت فشرده برای تهیه و ارائه فهرست اقداماتی که باید از سوی‌ همه طرف‌ها در حوزه رفع تحریم و اقدامات هسته‌ای برای احیای برجام صورت گیرد، ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.