رئیس مجلس گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده به شفافیت اطلاعات اقتصادی، دریافت مالیات عادلانه و جلوگیری از فرار مالیاتی کمک می‌کند.

قالیباف: قانون مالیات بر ارزش افزوده از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند

قدس آنلاین: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز پس از تصویب  و اصلاح  گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: این قانون از قوانین مادر و اساسی است که می‌تواند در اصلاحات اقتصادی کشور تاثیرگذار باشد. همچنین قانون مذکور به شفافیت اطلاعات اقتصادی، دریافت مالیات عادلانه و جلوگیری از فرار مالیاتی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده ممیز محوری را حذف کرد، سامانه محوری را مبنا قرار داد و این قانون بسیار شفاف و عادلانه در رسیدگی به حل اختلافات ورود می‌کند. افزون بر این‌ها به تولیدکنندگان توجه خاصی داشته‌اند و بحث استرداد مالیات تعیین تکلیف شده است.

قالیباف ضمن تشکر از نمایندگان، مسئولان اقتصادی و دولت برای همراهی جهت تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده خاطرنشان کرد: امیدوارم با اجرای این قانون، جبران کسری بودجه از محل درآمدهای مالیاتی و گمرکی صورت گیرد که یکی از گام‌های جدی در این بخش است. امیدوارم با تصویب چنین قوانینی گامی به سمت اصلاح جدی و اولویت دار مسائل اقتصادی برداریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.