سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد با اشاره به کمبود بارندگی‌ها در مشهد گفت: پیش‌بینی‌ها بر این است که فصل گرما زودتر شروع شده و هوا زودتر از موعد مقرر در مشهد گرم می‌شود، بنابراین سیستم‌های سرمایشی زودتر وارد مدار خواهند شد.

پیک مصرف برق امسال زودتر از همیشه می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا کاشی در خصوص پیک مصرف برق با توجه به شرایط جوی در سال جاری اظهار کرد: یک میلیون و ۶۵۰ هزار مشترک برق در مشهد وجود دارند و هر ساله  بیشترین  پیک مصرف در تابستان اتفاق می‌افتد. در سال  ۹۹ نیز پیک اوج  مصرف به میزان حدود ۱۶۵۰مگاوات در مرداد ماه اتفاق افتاد.

وی افزود: در مشهد بیشترین مصرف یعنی ۸۱ درصد مصرف برق مربوط به بخش خانگی است. از آنجایی که در فصل تابستان سیستم‌های سرمایشی در مدار وارد می‌شود اوج مصرف برق رخ می‌دهد و مصرف هم به همان میزان بالا می‌رود. با این وجود شرکت توزیع نیروی برق مشهد در سایر ماه‌های سال مشکلی در تامین برق ندارد.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد با اشاره به کمبود بارندگی‌ها و نزولات جوی در سال جاری در کشور و همچنین در مشهد خاطر نشان کرد: با توجه به این مساله پیش‌بینی‌ها بر این است که فصل گرما زودتر شروع شده و هوا زودتر از موعد مقرر در مشهد گرم می‌شود، بنابراین سیستم‌های سرمایشی  زودتر وارد مدار خواهند شد. البته جای هیچ نگرانی وجود ندارد زیرا تمام تمهیدات لازم برای تامین برق مطمئن و پایدار برای مردم در مشهد در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر هماهنگی‌های لازم با واحدهای اجرایی در توسعه شبکه انجام و تمام نیازهای لازم برای این مساله در نظر گرفته شده است.

کاشی بیان کرد: تنها مساله مهم این است که مردم در بحث‌های مدیریت مصرف همکاری داشته باشند، حتی در صورت امکان یک لامپ اضافه را خاموش کرده و یا سیستم سرمایی کولرگازی را در درجه پایین‌تر تنظیم کنند. قطعا انجام این امور کمک شایانی در گذر از پیک مصرف برق در سال۱۴۰۰خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمام تلاش شرکت توزیع برق مشهد بر این است که با راهکارهای مدیریت مصرف که به مردم ارائه می‌دهد  اوج مصرف را پشت سر بگذاریم. از مردم تقاضا می‌شود تا همکاری لازم را در زمینه مصرف برق در زمان اوج مصرف را داشته باشند.  اگر مردم ۱۰درصد بتوانند در  استفاده از لوازم برقی صرفه‌جویی کنند با مشکلی به لحاظ کمبود مواجه نخواهیم شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.