شرکت HTC چند سالی است شرایط خوبی در بازار گوشی های هوشمند ندارد و احتمال خروج آن از بازار موبایل بعد از الجی زیاد است.

شرکت بعدی در گورستان گوشی‌های هوشمند احتمالا HTC خواهد بود!

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، ال جی الکترونیکس رسماً اعلام کرد که تصمیم گرفته است تجارت گوشی های هوشمند خود را تعطیل کند، غولی که زمانی در بین پنج تولید کننده برتر جهان قرار داشت با عجله بخش تجارت موبایل خود را ترک کرد. متاسفانه دلایل زیادی وجود دارد که حدس بزنیم نام بعدی در گورستان گوشی های هوشمند احتمالاً HTC است.

در سال 2018، گوگل فرایند خرید تیم طراحی HTC را با هزینه 1.1 میلیارد دلار به پایان رساند، اما به نظر می رسد هیچ اتفاقی خوبی برای HTC رخ نداده است که از Q2 2015 به طور مداوم در حال افت و سقوط در بازار است و نتایج Q4  سال 2021 این موضوع را به خوبی اثبات می کند.

طبق نتایج سه ماهه چهارم، تولید کننده گوشی های هوشمند تایوانی ضرر عظیم 1.3 میلیارد دلاری داشته است، به عبارت دیگر این شرکت هنوز از گرفتن یک پنی درآمد بسیار دور است. با این حال، باید بپذیریم که همچنان به پیشرفت خود ادامه می دهد. در سال 2019، با وجود گزارش درآمد 1.8 میلیارد دلاری، ضرر عملیاتی آن 2.2 میلیارد دلار بود.

در عین حال، سود ناخالص این شرکت از 25.7٪ به 27.9٪ رسید که این یک پیشرفت کوچک اما بسیار مهم است. حاشیه عملکرد HTC در حال حاضر 80.9% است، جذاب نیست، درسته؟ اما این حاشیه عملکرد، بسیار بهتر از حاشیه عملیاتی 122.1% است که در Q4 2019 مشاهده شده است.

در چند سال گذشته، HTC با پشتکار بالا در تلاش برای بهبود عملکرد خود بوده است، در همین زمان این شرکت برخی از هزینه ها را برای بهتر جلوه دادن مهمترین شاخص های مالی خود کاهش داده است. در مورد گوشی های هوشمند جدید نیز، HTC اعلام کرد که در سه ماهه دوم چندین گوشی هوشمند جدید 5G روانه بازار خواهد کرد. بله درست خواندید، بیش از یک دستگاه وجود دارد. بنابراین اگر این موضوع را در نظر بگیریم، احتمال اینکه اتفاق ناگواری به زودی برای گوشی های HTC رخ دهد کم خواهد بود، اما باید شرکت LG را نیز بخاطر بسپاریم که به یکباره توانایی ادامه در این بخش را در خود ندید و HTC هم خیلی به لبه پرتگاه نزدیک شده است.

به هر حال چندی پیش اچ تی سی، HTC U20 5G ، Desire 21 Pro 5G و گوشی های هوشمند دیگر را منتشر کرد، اما برای رقابت با برند هایی مانند شیائومی، سامسونگ و هوآوی، کار بسیار سختی دارند و باید سعی کنند از مسیر بازاریابی و قیمت های مناسب تر شرایط خود را بهبود ببخشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.