مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد با تاکید بر انجام بازرسی‌ها از واحدهای صنفی به طور جدی از امروز (یکشنبه) گفت: وضعیت مشهد و بیش‌تر شهرهای استان قرمز است و طبق مصوبات ستاد ملی کرونا و اعلام محدودیت‌ها به صورت هوشمند، مشاغل گروه دو و سه و چهار مجاز به فعالیت نیستند. محدودیت‌های اجرایی ۱۰ روزه خواهد بود و پس از ۱۰ روز، مجددا ارزیابی انجام شده و اگر وضعیت رنگ‌بندی تغییر کرده باشد؛ محدودیت برای برخی از مشاغل رفع خواهد شد.

واحدهای صنفی متخلف ۱۵ روز پلمب می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، امیر دلداری در خصوص فعالیت اکیپ‌های بازرسی تشکیل‌شده برای ده روز آینده اظهار کرد: ۲۵ اکیپ بازرسی متشکل از اداره اماکن، مراکز پنج‌گانه بهداشت، سازمان صمت، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی تشکیل شده ‌است و از امروز این بازرسی‌ها آغاز و در سطح شهر بازار رصد خواهد شد. واحدهای صنفی و غیر صنفی مانند آموزشگاه‌های زبان و باشگاه‌های ورزشی و ... در صورت تخلف به  مدت ۱۵ روز پلمب خواهند ماند. برخورد جدی خواهد بود چرا که سلامت شهروندان خط قرمز است و همه باید رعایت کنند.

وی افزود: تعطیلی ده روز آینده از سمت ستاد ملی به ستادهای استانی اعلام شده‌ و پس از تصمیم‌گیری در این خصوص، به ستاد ملی کرونای شهرستان‌ها منعکس می‌شود. این تعطیلی مصوبه است و ما ملزم به اجرای مصوبات هستیم.

سخت‌گیری زیادی در بازرسی‌ها خواهیم داشت

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد در خصوص لزوم توجه شهروندان به این مصوبه برای خروج مشهد از وضعیت قرمز تصریح کرد: اوضاع شهر مشهد در حال حاضر نامساعد است و مراجعات سرپایی به بیمارستان‌ها زیاد شده و تخت‌ها همگی پرشده ‌است، بنابراین ما سخت‌گیری زیادی در بازرسی‌ها خواهیم داشت؛ چرا که اگر این سخت‌گیری‌ها انجام نشود، وضعیت قرمز از بین نخواهد رفت.

مشاغل گروه دو، سه و چهار در صورت تخلف،  قطعا پلمب خواهند شد

دلداری در پاسخ به شایعه ایجاد شده مبنی بر مخفی ‌بودن برخی از مامورین بازرسی اصناف اظهارکرد: ما گزارش‌های ارسالی از جانب مردم را بررسی می‌کنیم؛ اما نماینده مخفی نداریم و هرکس تخلف کند، در اکیپ‌های مشترک با او برخورد خواهیم کرد. مشاغل گروه دو، سه و چهار در صورت تخلف قطعا پلمب خواهند شد و اخطار کتبی نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان‌کرد: امیدواریم دولت تسهیلاتی برای واحدهای صنفی در نظر بگیرد؛ چرا که غالب این واحدها بنگاه‌های زود بازده هستند که با درآمد روزانه خود امرار معاش می‌کنند و در صورت تعطیلی مداوم، متضرر خواهند شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.