وزیر دفاع آمریکا در اثنای مذاکرات ایران و ١+٤ درباره بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم های ایران به سرزمین های اشغالی سفر کرده است.

سفر وزیر دفاع آمریکا به سرزمین‌های اشغالی هم‌زمان با مذاکرات برجامی در وین

قدس آنلاین: در شرایطی که لیود آستین، وزیر دفاع آمریکا به عنوان اولین نماینده بلندپایه دولت بایدن به اراضی اشغالی سفر کرده است، برخی رسانه ها گزارش داده اند که او در جریان این سفر قرار است درباره ایران نیز با مقامات صهیونیستی گفت‌وگو کند.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر دفاع آمریکا در حالی امروز وارد اسرائیل شده است که طرف های برجام در وین، پایتخت اتریش در حال رایزنی درخصوص بازگشت آمریکا به این توافق و رفع تحریم های وضع شده علیه ایران در ازای توقف اقدامات هسته ای اخیر تهران هستند.

آستین در جریان این سفر دو روزه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و همچنین بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

شبکه تی.آر.تی ورلد گزارش داد که وزیر دفاع آمریکا قرار است در دیدارهای خود به مقامات صهیونیستی که از اصلی ترین مخالفان برجام هستند درباره این توافق و آغاز مذاکرات غیرمستقیم با ایران اطمینان دهد.

موضع دولت بایدن برای پیوستن مجدد به توافق هسته ای با ایران که رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ٢٠١٨ به طور یک جانبه از آن خارج شد، نتانیاهو را نگران و او بارها مخالفت خود را با این مسئله اعلام کرده است.

این شبکه همچنین آورده است که موضوعات مورد بحث در جریان این سفر شامل گفت‌وگوها درباره صادرات تسلیحات از آمریکا به اسرائیل خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.