وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: زمینه‌هایی برای توافق با روسیه همانند وضعیت کاهش سلاح‌ها و تمدید توافقنامه استارت وجود دارند، اما روسیه با "خصومت" عمل کرده و جو بایدن صراحتا گفته که عواقبی در کار خواهند بود.

هشدار بلینکن درباره عواقب "اقدام خصمانه" روسیه در قبال اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نگرانی واشنگتن را در قبال تقویت حضور نظامی در مرزهای مشترک با اوکراین مطرح کرد.

بلینکن به شبکه ان بی سی گفت، حضور نظامی روسیه در مرزها در مقایسه با سال ۲۰۱۴ در جریان حمله اول این کشور بیشترین میزان حضور است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا نسبت به هرگونه تحرک بی‌پروا و خصمانه روسیه هشدار داد و گفت، هزینه‌هایی خواهد داشت و عواقبی در کار هستند.

بلینکن روز جمعه نیز با ژان ایو لودریان، وزیر خار جه فرانسه صحبت کرد و آن دو بر این‌که روسیه باید به اظهارات خطرناک و غیرمسؤولانه و حضور نظامی در شبه جزیره کریمه و تحریکات یکجانبه در طول خط تماس در شرق اوکراین خاتمه دهد،‌ تاکید کردند. 

اوکراین و غرب، روسیه را به اعزام نیروها و ارسال تجهیزات برای جدای‌طلبان متهم می‌کنند؛ اتهاماتی که مسکو آنها را رد می‌کند.

در هفته‌های اخیر مسؤولان غربی و اوکراینی نسبت به نقض‌های مکرر آتش‌بس در قلب منطقه صنعتی این کشور معروف به دونباس ابراز نگرانی کرده‌اند.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه این مصاحبه گفت: گرفتار شدن مجدد افغانستان در جنگ داخلی به نفع هیچ‌کس نیست و هر گونه حل و فصل دائمی باید تحت رهبری افغانستان باشد. آنچه ما انجام می‌دهیم تلاشی دیپلماتیک در اقدام برای جمع کردن طرف‌ها در کنار یکدیگر است و بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا متعهد به پایان دادن جنگ در افغانستان است و تاکید دارد که این کشور هرگز پناهگاه تروریست‌ها نخواهد بود.

او اضافه کرد: طالبان اگر جزو دولت جدید باشد می‌تواند به حمایت بین‌المللی دست یابد، کشورهای دیگر باید به جریان انداختن پرونده افغانستان در مسیر مثبت کمک کنند. 

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.