خدمات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در موج چهارم کرونا در فضای مجازی و به صورت دیجیتال ادامه دارد.

خدمت بدون توقف؛ تداوم فعالیت کتابخانه دیجیتال رضوی در روزهای کرونایی

به قدس آنلاین، مسئول امور سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال کتابخانه آستان قدس رضوی با اشاره به آغاز موج چهارم کرونا و تعطیلی کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در این ایام اظهار کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ادامه خدمات کتابخانه‌های آستان قدس رضوی به صورت مجازی و از طریق کتابخانه دیجیتال ارائه می‌شود.

مهدی کریمی افزود: امکان دسترسی مستقیم به نسخه‌های خطی، کتاب‌های چاپ‌ سنگی، کتاب‌های چاپ سربی قدیمی، عکس‌ها و غیره از طریق کتابخانه دیجیتال برای مخاطبان فراهم شده است.

وی به امانت دیجیتال منابع چاپی با هدف رفع نیاز کاربران در شرایط کرونایی اشاره کرد و ادامه داد: کاربران کتابخانه دیجیتال با استفاده از این خدمت قادر به درخواست کتاب های مورد نیاز خود از طریق پایگاه امانت دیجیتال هستند که پس از تأیید کارشناس، می‌توانند به صورت آنلاین منبع درخواستی خود را در مدت زمان معین مطالعه کنند.

مسئول امور سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال کتابخانه آستان قدس رضوی از ارائه خدمات تحویل مدرک به عنوان یکی دیگر از خدمات دیجیتال کتابخانه آستان قدس یاد کرد و گفت: دریافت فایل تصویری نسخه‌های خطی، چاپ‌سنگی، اسناد، عکس‌ها، منتخب کتاب‌های چاپی و... از این مسیر امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: ارسال مقالات در حوزه‌های مختلف دانش بشری با زبان‌های مختلف از طریق شبکه‌های اجتماعی و همچنین امکان دسترسی به بیش از ۴۰ هزار نسخه دیجیتال نشریات از طریق کتابخانه دیجیتال از دیگر خدمات کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی است.

کریمی همچنین از ایجاد بیش از ۳۰ پایگاه تخصصی موضوعی در کتابخانۀ دیجیتال رضوی سخن گفت و تصریح کرد: پایگاه تخصصی کرونا، عیدنوروز، حضرت معصومه(س)، حضرت مهدی(عج)، قرآن، امام رضا(ع)، امام علی(ع)، عاشورا و سردار شهید قاسم سلیمانی از جملۀ این پایگاه‌های تخصصی است.

مسئول امور سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال کتابخانه آستان قدس رضوی تاکید کرد: متقاضیان می‌توانند از طریق درگاه کتابخانه دیجیتال به نشانی Digital.aqr.ir درخواست‌های خود را در حوزه خدمات یادشده ثبت و خدمات درخواستی را دریافت کنند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.