مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۸۶ درصد از کل متقاضیان دریافت کننده تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا به بانک‌های عامل در سال ۹۹، موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

پرداخت تسهیلات به ۸۶ درصد از متقاضیان مشاغل آسیب دیده از کرونا در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علی حسین‌پور پاکزاد در خصوص میزان تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا در سال ۹۹ اظهار کرد: بر اساس گزارش مورخ ۱۶ فروردین سال جاری مجموعا تعداد ۳۷ هزار و ۷۳۷ مورد درخواست با جمع مبلغ ۲/۸۲۶ میلیارد تومان توسط کسب و کارها به بانک‌های عامل ارسال شده است.

وی افزود: تعداد ۱۴ گروه کسب‌وکار مشمول دریافت تسهیلات دوره کرونا شده‌اند که ذیل این ۱۴ گروه حدود ۵۰۰  فعالیت مختلف با اعلام دستگاه‌های اجرایی صادر کننده مجوز فعالیت و مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، مشمول دریافت تسهیلات بودند.

وی درخصوص آمار دریافت تسهیلات عنوان کرد: ۸۶ درصد از کل درخواست‌هایی که متقاضیان به بانک‌های عامل ارسال کرده‌اند، موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

حسین‌پور پاکزاد تصریح کرد:  اشتغال موجود در کسب و کارهایی که تسهیلات دریافت کرده‌اند حداقل ۶۳ هزار و ۶۷۳  نفر بوده که بر اساس اطلاعات سازمان تامین اجتماعی و یا اعلام دستگاه‌های اجرایی برای موارد خوداشتغالی بوده است. البته با مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، برای سه گروه کسب و کارهای حوزه گردشگری، ورزش و جوانان و فرهنگ و هنر، تسهیلات به صورت بنگاه محور نیز پرداخت شده است. یعنی تسهیلات بر اساس ویژگی‌ها و هزینه‌های بنگاه کسب و کار با مبالغ بیشتر پرداخت شده و بر اساس تعداد اشتغال محاسبه نشده است.

 مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی در مورد زمان پرداخت این تسهیلات گفت: پرداخت تسهیلات و مهلت‌های زمانی تعیین شده بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا است. مهلت ارسال درخواست متقاضیان به بانک‌های عامل بر اساس آخرین مصوبات، تا پانزدهم اسفند ماه سال ۹۹ بوده و پرداخت و تعیین تکلیف درخواست‌های دریافت شده توسط بانک‌ها نیز، حسب مصوبات به طور کامل برای تمام درخواست‌های ارسال شده در مهلت مقرر باید انجام شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.