استاندار خراسان رضوی در دیدار با اعضای انجمن‌های صنایع همگن – خانه صنعت، معدن و تجارت استان خطاب به مدیران گفت: کسانی که «ترمز توسعه» استان هستند را شناسایی و معرفی کنید.

اشخاصی که «ترمز توسعه» استان هستند را شناسایی و معرفی کنید

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در ملاقات با اعضای انجمن‌های صنایع همگن – خانه صنعت، معدن و تجارت استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: دبیرخانه کمیته «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» در استانداری خراسان رضوی ایجاد شده است که در آن مشکلات واحدهای تولیدی احصاء و در دو بخش مورد بررسی قرار می‌گیرد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مشکلاتی که نیاز به اصلاح قانون و مصوبه دارند، در این کمیته منعکس می‌شوند و مشکلاتی که قابل حل می‌باشند را مرتفع می‌نماییم.
وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی یکی از پیشران‌هایش بخش معدن است، افزود: کار کردن در بخش معدن کار و فعالیت بسیار زیادی را می‌طلبد. در این راستا عمده‌ترین موانع استان مربوط به منابع طبیعی و محیط زیست است که با حل آن‌ها می‌توانیم شاهد جهش در تولید باشیم.
معتمدیان به دستاوردهای سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به مشهد پرداخت و عنوان کرد: در سفر معاون اول رئیس جمهور، کمک‌های فنی و اعتباری دریافت کردیم. به طور مثال در حوزه راه ۸۰۰۰ میلیارد ریال و در آبرسانی ۷۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار دریافت شد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در دستگاه‌های اجرایی باید رویکرد و نگاه‌ها تغییر پیدا کند، خطاب به مدیران استان تاکید کرد: اشخاصی که «ترمز توسعه» استان هستند را شناسایی و معرفی کنید.
گفتنی است؛ فراخوان برای شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی و اتخاذ تصمیم جهت حل آنها، راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات واحدهای اقتصادی، تامین مالی واحدهای اقتصادی از محل تفاهم‌نامه سفر دکتر جهانگیری برای طرح‌های اولویت‌دار استان، تخصیص و تامین مسائل ارزی و احصای آن‌ها، ایجاد شهرک صنعتی پوشاک و تسهیل و روان سازی مسائل حوزه معدن در سطح استانی و ملی از جمله مباحث و مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.