نخستین دوره مسابقات بین‌المللی جام امام رضا(ع) در بخش مردان دیروز با حضور ۹ تیم خارجی و ۳۲ تیم داخلی در ورزشگاه امام رضا(ع) و به میزبانی مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی آغاز شد. به گزارش خبرنگار ما، ۵۴ ورزشکار از کشورهای ترکیه، ارمنستان، قرقیزستان، سوریه، افغانستان، عراق، پاکستان و بنگلادش و ۱۷۰ ورزشکار از ۳۲ استان کشور در مشهد حضور یافته‌اند.

از مشهد به توکیو

گفتنی است مسابقات جام امام رضا(ع) که در تقویم فدراسیون جهانی دوومیدانی ثبت شده، برای ورزشکاران حاضر در آن دارای امتیاز به منظور انتخابی المپیک است.

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش‌وجوانان گفت: در المپیک ۲۰۱۲ یک بار سابقه کسب مدال در رشته دوومیدانی را داریم که امید است بتوان در المپیک توکیو نیز مجددا آن را تکرار کرد. مهدی علی‌نژاد در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاحیه مسابقات بین‌المللی دوومیدانی، جام امام رضا(ع) در خصوص کیفیت ورزشگاه امام رضا(ع) گفت: ورزشگاه امام رضا(ع) یکی از ورزشگاه‌های مدرن کشوری است که می‌توان برای برگزاری هر رویداد بین‌المللی از ظرفیت آن استفاده کرد. 

رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها

مسئولان برگزاری رقابت‌ها با توجه به وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در مشهد و لغو همه فعالیت‌ها و رویدادهای ورزشی در این کلانشهر، اعلام کرده‌اند حضور ورزشکاران در این رقابت‌ها تنها با آزمایش طبی پی.سی.آر منفی امکان‌پذیر است. مجوز برگزاری این رقابت‌ها از سوی وزارت ورزش و جوانان دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

تفتیان: پیست ورزشگاه عالی است

عضو تیم ملی دوومیدانی ایران گفت: شرایط با وجود شیوع کرونا برای برگزاری رقابت‌های بین‌المللی امام رضا(ع) سخت بود، اما خوشحالم مسابقات برگزار شد و در مشهد به میدان رفتم.

حسن تفتیان که در دوی ۱۰۰ متر نایب قهرمان شد در جمع خبرنگاران تصریح کرد: رقابت‌های مشهد، نخستین مسابقه فصل من است و امیدوارم شرایط خوبی تا آغاز المپیک داشته باشم.

۸ تا ۹ گام دیگر برای رسیدن به هدف اصلی خود یعنی المپیک توکیو فاصله داریم.

گفتنی است مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها که بزرگداشت استاد باغبان‌باشی است عصر دیروز با حضور مسئولان آستان قدس رضوی، معاون وزیر ورزش، مسئولان شهرداری مشهد و طرقبه، مسئولان فدراسیون دوومیدانی و مدیران اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در ورزشگاه امام رضا(ع) برگزار شد.

نتایج در رشته های مختلف

دو ۱۰۰ متر : حسین علی الخفاجی از عراق اول شد و  حسن تفتیان از خراسان رضوی در کمال ناباوری در جایگاه دوم ایستاد.

دو ۱۱۰ متر با مانع: حامد سیار از عراق  در دو ۴۰۰ متر: طاها حسین یاسین از عراق  پرتاب وزنه: مقام اول محمدرضا طیبی از مازندران.

پرش سه گام: رضا کیا از گلستان به مقام‌های قهرمانی رسیدند. این رقابت‌ها امروز در سایر رشته‌ها پیگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.