سرپرست بهزیستی خراسان رضوی گفت: بهزیستی استان با حداکثر توان و ظرفیت به بیماران روانی مزمن خدمت‌رسانی می‌کند.

بهزیستی خراسان رضوی به بیماران روانی مزمن خدمت‌رسانی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مسعود فیروزی سرپرست بهزیستی خراسان رضوی گفت: تعداد بیماران روانی مزمن مقیم مراکز تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی، بیش از ظرفیت اسمی این مراکز است.

او افزود: در حال حاضر ۱۰ مرکز توانبخشی اقامتی بیماران روانی مزمن در خراسان رضوی تحت نظر بهزیستی فعالیت دارند که ظرفیت اسمی مجموع آن‌ها ۱۰۰۵ نفر است در حالی که تعداد افراد مقیم این مراکز ۱۱۱۴ نفر می‌باشد.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: تقاضای تأسیس دو مرکز جدید با ۷۰ نفر ظرفیت را با سازمان بهزیستی مطرح کرده‌ایم و منتظر نتیجه هستیم.

فیروزی با اشاره به اینکه در دو ماه اخیر ۷۰ نفر بیمار روانی از سوی بیمارستان‌های تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی به بهزیستی ارجاع شده‌اند، بیان کرد: مراکز را تشویق می‌کنیم که چنانچه بیمار استقلال لازم را جهت زندگی در جامعه دارد او را ترخیص و یا به خانواده واگذار کنند.

او تصریح کرد: همچنین خانه‌های یک‌چهارم راهی را به تعداد یک واحد راه‌اندازی کرده‌ایم که در حال حاضر ۸ نفر ظرفیت دارد و بیمارانی که بهبود نسبی دارند و خانواده نمی‌تواند آن‌ها را نگهداری کند به این مراکز می‌برند تا مراحل بهبود و استقلال را به صورت تدریجی طی کنند.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: دو خانه یک چهارم راهی دیگر نیز در دست تأسیس هستند که ۲۰ نفر ظرفیت برای آن‌ها پیش بینی شده است.

فیروزی اظهار کرد: برای بیماران کم بضاعت دارای خانواده یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و برای افراد مجهول یا بلاصاحب یک میلیون و ۳۳۵ هزار تومان در ماه یارانه پرداخت می‌شود.

او افزود: کل یارانه ماهانه برای مراکز بیماران روانی مزمن یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که به ۱۱۱۴ نفر مقیم مراکز پرداخت می‌شود.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: ۵۰۳ نفر از این بیماران، فاقد سرپرست موثر می‌باشند و به عنوان مجهول الهویه با دستور قضایی در مراکز مقیم می‌باشند.

فیروزی بیان کرد: در حال حاضر یکصد نفر پشت نوبت پذیرش بیماران روانی مزمن هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.