رئیس اداره بیمه گری و درآمد بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری فرایند حذف تدریجی دفترچه های بیمه سلامت آغاز خواهد شد.

آغاز حذف تدریجی دفترچه های بیمه سلامت از اردیبهشت ماه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از بیمه سلامت خراسان رضوی ، دکتر نیک فرجام  درتوضیح این خبر گفت: در راستای اجرای  بند «ج » ماده ۷۰ برنامه ششم توسعه کشور و بند « ز »  تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۹۹ و با توجه به ابلاغیه شماره ۱۷۹۰۰۵‏/۱  مورخ ۲۱‏/۱۰‏/۹۹  وزیر محترم ارتباطات  و فنآوری اطلاعات  ، سازمان بیمه سلامت ایران از سال گذشته ملزم به اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیک در کلیه مراکز درمانی طرف قرارداد در سطح کشور شده است.
وی افزود:همچنین بر اساس ابلاغیه شماره ۱۳۴۳۶‏/۱۴۰۰ مورخ ۱۸‏/۰۱‏/۱۴۰۰ سازمان متبوع  مقرر شده است از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ چاپ دفاتر بیمه درمان  بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی (رایگان)  ، از ابتدای خرداد ماه  چاپ دفاتر بیمه شدگان صندوق روستائیان  و از ابتدای تیرماه ۱۴۰۰ چاپ دفاتر بیمه ای  سایر صندوق های بیمه ای سازمان بیمه سلامت ایران در سطح استان خراسان رضوی متوقف می گردد.
رئیس اداره بیمه گری و درآمد بیمه سلامت خراسان رضوی تاکیدکرد: با اجرای این طرح بیمه شدگان  تحت پوشش این سازمان جهت مراجعه به پزشک نیاز به دفترچه بیمه نخواهند داشت و مراکز درمانی بر اساس کد ملی بیمار اقدام به نسخه‌نویسی الکترونیک و در صورت نداشتن زیرساخت الکترونیک در سربرگ مطب یا درمانگاه اقدام به تجویز دارو و خدمات برای بیمه‌شدگان معزز خواهندنمود .
وی تصریح کرد: کلیه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت و نیز پزشکان و موسسات درمانی  می توانند از طریق شماره گیری سرشماره# ۱۶۶۶ *  در گوشی همراه خود از اعتبار بیمه شده این سازمان جهت دریافت و ارائه خدمات درمانی مطلع شوند.
دکتر نیک فرجام گفت: به جهت رعایت حال بیمه شدگان این سازمان  و برای اطمینان خاطر و آگاهی بیمه شدگان معزز از وضعیت بیمه ای خود ، برگ اول دفترچه که حاوی اطلاعات هویتی ایشان می باشد نیزدر اختیار شان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.