سخنگی دولت با تاکی بر اینکه رئیس مجلس طبق قانون اختیار ابلاغ قوانین مصوی مجلس را دارد، شکایت اخیر نمایندگان از رئیس جمهور را بدعت گذاری خواند. او گفت متقابلا بسیاری از لوایح دولت در مجلس اعلام وصول نشده ولی ما حتی المقدور نمی‌خواهیم از راه شکایت اقدام کنیم.

شکایت نمایندگان از رئیس جمهور برای ابلاغ نکردن قوانین بدعت است/ یک ساعته از مرغ به کرونا و سلامت مردم شیف کردند

قدس آنلاین: علی ربیعی در نشست خبری امروز خود که به صورت برخط برگزار شد با اشاره به حادته تروریستی و خرابکاری اخیر در تاسیسات غنی سازی ایران در نظنز، آنرا نشان دهنده شکست  و استیصال دشمنان ایران برای جلوگیری از توسعه کشور از یک سو و موفقیت مذاکرات برای رفع تحریم‌های ظالمانه از سوی دیگر دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه و با تاکید بر ضرورت برخورد جامعه جهانی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با این تروریسم هسته‌ای، حق خود را برای اقدام علیه عاملین، آمرین و مباشرین این حمله را محفوظ می داند.

در بازسازی خرابکاریها از فناوری‌ای جدیدتر و پیشرفته استفاده خواهیم کرد

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ایران برای ناکام گذاشتن اهداف آمرین این حرکت تروریستی، با جدیت گسترش فناوری هسته ای و تلاش برای رفع تحریم های ظالمانه را از طرف دیگر ادامه خواهد داد، تاکید کرد اگرچه این خرابکاری به صورت موقت آسیب هایی محدود به فعالیت غنی سازی ما وارد کرد،  اما سازمان انرژی اتمی اطمینان داده است که در مدت زمان کوتاهی بخش بزرگی از آسیب ها را جبران و در مسیر بازسازی از فناوریهای جدیدتر استفاده خواهد کرد.

تلافی می‌کنیم

دستیار رئیس جمهور با یادآوری اینکه ریشه این خرابکاری و اقدام تروریستی برای ما کاملاً روشن است، آنرا عصبانیت رژیم صهیونیستی از تلاش اعضای برجام برای احیای کامل این توافق در هفته‌های گذشته است و هدف نهایی آن جلوگیری از ادامه این روند دیپلماتیک سازنده است.

وی با یادآوری اینکه ما متعهد به تلافی هم سطح و در زمان مناسب هستیم و اجازه نخواهیم داد که دشمنان به اهداف سیاسی خود دست پیدا کنند، تصریح کرد: از همه طرف های برجام و همینطور دولت آمریکا که خود را طرفدار دیپلماسی می داند، انتظار داریم که این حمله را محکوم کرده و تعهد خود را به اعلام تعارض اقدامات خرابکارانه و تروریستی را با فرایندهای دیپلماتیک جاری اعلام کنند.

سانتریفیوژهای IR۶ جایگزین ماشین های آسیب دیده می‌شوند

ربیعی درباره جزئیات حادثه مذکور هم با بیان اینکه خرابکاری در کانال کابل‌های انتقال برق به سامانه ماشین‌های سانتریفیوژ صورت گرفته بود، گفت: این یک حمله بیرونی نبوده و محل خرابکاری نیز کاملا مشخص شده است. خسارت وارد شده به سرعت قابل رفع و جبران است و پرسنل غیور سازمان انرژی اتمی در حال تلاش شبانه روزی هستند.

وی با اشاره به اینکه هدف این تخریب‌ها از کار انداختن سانتریفیوژها بوده است گفت: مقرر شد به جای سانتیفیوژهای IR۱ آسیب دیده، سانتیفیوژهای IR۶ نصب شود و افزود: قطعاو من امروز اعلام می‌کنم براساس یک تصمیم ملی و یک خواست مدنی چرخ سانتریفیوژهای ما برای همیشه خواهد چرخید، هر روز بهتر از دیروز.

راهبرد پاسخ سه گانه به رژیم صهیونیستی

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با یادآوری اینکه هرگاه ملت ایران در عرصه جهانی گامهای موثری را بر می دارد دشمن استراتژیک ایران و مردم ایران کینه‌توزانه علیه منافع ملت دست به اعمال تروریستی ناجوانمردانه می زند تا روحیه جوانان ایرانی را تضهیف کند، تصریح کرد: راهبرد ما در مقابل این موضوع پاسخ سه گانه است

در تشرسح این رویکرد سه گانه گفت: اول حق خود را برای اقدام علیه عاملین و آمرین و مباشرین محفوظ دانسته و مجازات خواهند شد. کانون این پاسخ نیز در سرزمین متجاوز خواهد بود. پاسخ دوم ما پیشرفت و گسترش فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای در کشور است.

وی افزود: پاسخ سوم در در عرصه سیاسی است. با عقب راندن تحریم‌ها و تلاش مضاعف برای کسب حقوق ملت ایران  اهدف تروریست‌ها را ناکام خواهیم گذاشت.

ربیعی با تاکید بر اینکه ما در دام عملیات تحریکی دشمن ایران قرار نمی گیریم، به مسیر درست خود در عرصه بین المللی ادامه داده، تحریم را خواهیم شکست و به تامین و گسترش صلح و امنیت جهان و منطقه کمک خواهیم کرد، اجازه نمی دهیم زندگی ننگین شما که مثل انگل فقط در  فضای ناامن ممکن است ادامه دهید.

رژیه صهیونیستی در ترس به سر می‌برد

ربیعی گفت: شواهدی بسیار قوی از دست داشتن رژیم صهیونیستی در این حادثه وجود دارد. اول آنکه مقامات این رژیم از ترس پاسخ قاطع ایران با اظهارات دو پهلو شادمانی می کنند.دوم اینکه خوشبختانه وزارت اطلاعات و متخصصان ضد جاسوسی ما در ماه‌های گذشته و پس از شهادت شهید فخری زاده چندین تیم ترور و خرابکاری وابسته به سرویس های امنیتی اسرائیل را دستگیر و هم اکنون پرونده این افراد در مراحل بررسی قضایی قرار گرفته است.

فرد خائن شناسایی شده

وی گفت: در این حادثه هم فرد خائن به ملت شناسایی و هویت آن مشخص شده است و اقدامات لازم در دست پیگیری است.

دلیل امتناع ایران از مذاکره مستقیم با آمریکایی ها

علی ربیعی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره امیدواری دولت به رفع تحریم ها از مسیر مذاکرات جادی در وین با یادآوری اینکه ما در این مذاکرات با ۱+۴  هیچ جای ابهامی باقی نگذاشته ایم که برای بازگشت همه طرف ها به ویژه آمریکایی‌ها به تعهدات خود و برجام راهی جز لغو تمام تحریم هایی که در دوره ترامپ اعمال شده وجود ندارد، گفت: آمریکاست که باید ثابت کند برای بازگشت به برجام جدی است. 

وی روند مذاکرات در کمیسیون مشترک برجام ترا تا به امروز سازنده و در مسیر درست توصیف کرد و اظهار داشت: منتظریم آمریکا به جای بازی با کلمات، با گام های عملی برای اثبات حسن نیت خود پیش بیاید.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت ترجیح می دهد که میراثی بدون تحریم را به دولت بعدی واگذار کند، اظهار داشت: در عین حال مایل هم نیستیم که شتابزده رفتار کنیم اما گذشت زمان ممکن است احیای برجام را بسیار دشوارتر کند.

وی درباره ایثنکه مذاکرات مستقیم و رودرو  راه سریعتر و مفیدتری برای اعلام مطالبات به آمریکایی ها و یافتن راه بازگشت به برجام نیست؟، گفت: سخت گیری ما برای امتناع از مذاکره با آمریکا خارج از چارچوب برجام پیام روشن و سختگیرانه ای  مبنی بر این دارد که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه مذاکره با آمریکا خارج از موضوع برنامه های هسته ای و بیرون از چارچوب برجام را به رسمیت نمی شناسد.

مذاکره برای زمانی است که با مسئله ای پیچیده روبرو باشیم

وی تاکید کرد: از آنجاییکه آمریکا هنوز به برجام بازنگشته نمی تواند از ساختار مذاکراتی آن با ایران از جمله در کمیسیون مشترک استفاده کند. بعلاوه، از نظر ما مذاکره تنها زمانی لازم است که با مسئله پیچیده ای رو به رو باشیم در حالیکه نحوه بازگشت همه طرف ها به تعهدات روشن و تعیین شده در متن توافق برجام بسیار ساده بوده و نیازمند مذاکره نیست. 

ربیعی گفت: اگر آمریکا می خواهد طرف مذاکره با ایران در کمیسیون مشترک قرار بگیرد باید به برجام بازگردد و برای بازگشت به برجام راهی جز لغو یکباره و تمامی تحریم های ناقض توافق که دوره ریاست جمهوری ترامپ اعمال شده وجود ندارد. اگر این اتفاق صورت بگیرد، ما در کوتاه ترین زمان ممکن و بعد از راستی آزمایی، به همه تعهدات خود مطابق برجام بازخواهیم گشت.

امضای دو سند مهم در سفر لاوروف به تهران

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری درباره موضع روسیه در مورد مذاکرات وین و سفر لاوروف به تهران با اشاره به موضع سازنده مسکو در این رایزنی ها تصریح کرد:  ایران و روسیه هر دو قربانی تحریم های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا بوده اند و در تلاش برای مقابله با این نوع اقدامات خودسرانه مواضع مشترکی دارند. 

وی خاطرنشان کرد\: سفر آقای لاووروف هم در ادامه این رایزنی‌ها و مشورت ها مرسوم میان دو کشور نه تنها درباره اطمینان از اجرای کامل برجام بلکه در سایر موضوعات مورد علاقه طرفین از جمله در حفظ و گسترش روابط تجاری و همکاری های دو کشور در مسائل منطقه ای است.    

ربیعی گفت: در جریان این سفر تمدید ۵ ساله سند همکاری دو جانبه (موافقتنامه تاسیس و چارچوب فعالیت مراکز فرهنگی) بین ایران و روسیه به امضای وزرای امور خارجه دو کشور خواهد رسید.

شکایت نمایندگان از رئیس جمهور برای ابلاغ نکردن قوانین بدعت است

سخنگوی دولت در باره شکایت نمایندگان مجلس از رئیس جمهور به قوه قضائیه و ارجاع گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مورد استنکاف روحانی از  ابلاغ ۱۳ قانون مصوب مجلس به دستگاه ها به به قوه قضاییه و این سوال که آیا امکان شکایت دولت از مجلس به دلیل عدم اعلام وصول لوایح قوه مجریه وجود دارد، با اشاره به اینکه از ۱۳ مورد ادعایی در گزارش اخیر مجلس،  ۸ مورد مربوط به مجلس دهم است و ارتباطی به این مجلس ندارد گفت:  اتفاقا آنها هم توسط رئیس مجلس وقت، به روزنامه‌ رسمی ابلاغ شده است.۳ مورد هم توسط رئیس جمهور ابلاغ شده اما روزنامه رسمی آنها را منتشر نکرده است و  ۲ مورد هم مرتبط با این مجلس است که توسط رئیس مجلس برای انتشار به روزنامه رسمی داده شد.

ربیعی شکایت نمایندگان از دولت به دلیل آنچه «ابلاغ نکردن قوانین» خوانده‌اند، اقدامی عجیب و بدعت خواند و گفت: به اعتقاد حقوقدانان، این شکایت، اساسا موضوعیت ندارد چرا که قانون، فرایند ابلاغ قوانین را مشخص کرده و گفته که د رصورت ابلاغ نکردن رئیس‌جمهور، رئیس مجلس می‌تواند قانون را ابلاغ کند. این شکایت برای ابلاغ قوانین اصلا ضرورت ندارد.

ربیعی تصریح کرد: از این منظر، به نظر می‌رسد برخی نمایندگان محترم بین اجرا و ابلاغ قوانین، تمییزی قائل نیستند چون همان طور که گفتم اگر بر فرض، رئیس قوه مجریه از ابلاغ قانونی استنکاف کند، رئیس قوه مقننه می‌تواند آن را ابلاغ کند. این سنت ۴۰ ساله‌ای است که در مجلس جاری بوده است بنابراین ظاهرا اتقاق جدیدی در حال رخ‌دادن است. 

حتی المقدور نمی‌خواهیم از مجلس شکایت کنیم

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با ابراز تاسف از اینکه متقابلا تعدادی از لوایح دولت در مجلس یازدهم در حالی معطل مانده که نمایندگان محترم با عناوین مشابه و با بارمالی قابل توجه، اقدام به تهیه و تصویب طرح می‌کنند اظهار داشت: دولت تلاش دارد حتی‌المقدور موضوع را با پیگیری‌های اداری و پارلمانی حل و فصل کند که نیازی به شکایت به مراجع قضایی و ذی‌ربط نباشد وگرنه شکایت به کمیسیون اصل ۹۰، یا شکایت به بازرسی کل کشور و شکایت به قوه قضاییه استفاده از ظرفیت تبصره اصل ۱۱۰ قانون اساسی راهکارهایی می‌باشد که می‌توان به آنها تمسک جُست. 

سخنگوی اظهار داشت: لوایحی چون لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات، عمومی، لایحه مقابله با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری، لایحه اصلاح بند (و) و تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۹۹ کل کشور، لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت، لایحه تمدید مقررات مقرر در تبصره‌های ۱و ۲ ماده ۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، لایحه اصلاح و الحاق موادی به قانون تاسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاهای کشور که مصوب ۱۳۷۷ است  لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان از لوایحی است که در مجلس بررسی نشده است.  جالب است بدانید برخی از این لوایح نیز دو فوریتی بوده‌اند که هنوز اعلام وصول نشده ‌اند. بنابراین قضاوت با افکار عمومی که چه کسی نسبت به قوانین،‌ بی‌توجه است.

اخطار به اپراتورها برای رفع اختلال کلاب‌هاوس دستور رئیس جمهور بود

وی در پاسخ به سوال دیگری در مرود مناقشه در ضای سیاسی و رسانه ای در مرود فبلتر کردن کلاب هاوس با بیان اینکه برخی خودشان توانایی گفتگو با مردم و نخبگان را ندارند و از صحبت دولتمردان با مردم هراسان شده اند، گفت: رئیس جمهور یکشنبه در دولت به وزیر ارتباطات دستور دادند اولا جزئیات را به مردم بگویند و ثانیا مطابق قانون از اختلال کنندگان شکایت و از اهرم‌های قانونی موجود برای پاسخگویی متخلفین و حفظ فضای ایجاد شده و باز شده استفاده کنند. دیدگاه دولت مبنی بر باز بودن این شبکه اجتماعی است.

دستیار ارتباطات اجتماعی روحانی درباره انتقادهای این روزها از سیاستهای متناقض دولت در ستاد ملی مقابله با کرونا و اعمال نکردن محدودیت سفر در ایام کرونا که نتیجه /ان وضعیت قرمز امروز و موج چهارم کرونا است و این سوال که آیا دولت معیشت را بر سلامت ترجیح داد؟ با بیان اینکه این نوع طرح موضوع به دوگانه سازی ها(سلامت و معیشت) دامن می‌زند، گفت: ما نمی‌توانیم هر لحظه قاعده جدیدی بگذاریم. قاعده‌ای که در قالب مصوبات ستاد ملی کرونا براساس رنگ بندی شهرها اعلام شده است، علمی و کاملا دقیق بوده که خود وزارت بهداشت هم آن را ارائه کرده بود.

موج چهارم کرونا جهانی است

وی خاطرنشان کرد: درباره موج چهارم کرونا، در حال حاضر در جهان، با افزایش انواع جهش‌یافته ویروس کرونا مواجهیم. رئیس سازمان بهداشت جهانی نیز اخیرا در این باره هشدار داده‌اند. این اتفاق فقط ‌مختص ایران نیست و در روزهای اخیر، کشورهای دیگری به جز کشور ما دچار موج تازه کرونا شده‌اند. به عنوان نمونه، کشورهای ترکیه و فرانسه نیز ناگزیر از اِعمال محدودیت‌های جدید شده اند.

ربیعی تاکید کرد: بنابراین، مهمترین عوامل در شیوع موج جدید کرونا در ایران، دو عامل ویروس جهش‌یافته کرونا و عدم رعایت پروتکل‌ها است، سفرهای نوروزی بدون رعایت و همراه با شکستن پروتکل‌های رخ داده است.

مردم پروتکل های سفر را رعایت نکردند

وی افزود: هر چند بنابر گزارش آقای مونسان وزیر میراث و گردشگری، تعداد سفرهای نوروزی به نسبت نوروز ۹۸ بسیار کاهش یافته و فقط در مقایسه با نوروز ۹۹ که تقریبا سفرهای نوروزی نزدیک به صفر بود، بیشتر شده اما در همین اندازه سفرها هم مراعات ها به خوبی صورت نگرفته است. حرکت افراد مبتلا هم در درون شهرها قابل توجه بوده است، البته قدردان آن هموطنانمان هستیم که به هشدارها توجه کرده و به سفر نرفتند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: آقای رییسی سخنگوی ستاد ملی کرونا اعلام کرده اند که این اوج نتیجه تجمع ها برای خریدهای شب عید بوده است.

ربیعی تاکید کرد: انتظار می‌رفت که امسال نیز مردم هشدارها را جدی بگیرند و کماکان دستورالعمل‌های بهداشتی را مراعات کنند اما متاسفانه این طور نشد، میزان استفاده از ماسک از ۹۰ درصد به ۵۶ درصد رسیده بود و این یعنی عادی‌انگاری نسبت به کرونا.

از کرونا برای بازی سیاسی نمد نبافیم

سخنگوی دولت با یادآوری اینکه تهدید کرونا علیه همه ملت ماست، همه ما در معرض خطر و نگرانی و مقابله هم‌، یک امر همگانی است. دولت و همه اجزای آن، نهاد و ارکان نظام و نیز همه مردم، باید با هم حرکت کنیم. همه اظهارات از سر دلسوزی و نگرانی صورت می گیرد. من خواهش می‌کنم سیاسیون این یک مسئله را رها کنند، از کرونا نمدی برای بازی سیاسی نبافند. به جای متهم‌کردن این یا آن، انرژی خود را باید صرف غلبه بر وضعیت به وجود آمده بکنیم.

یک ساعته از مرغ به کرونا و سلامت شیفت کردند

ربیعی تاکید کرد: فارغ از این بحث، شاهد نوعی رفتار از جناح‌های سیاسی هستیم که گویی موضوعی برای سیاسی کاری یافته اند و به سرعت و یک ساعته از مرغ شیفت کردند به کرونا و  سلامت. بازتاباندن و تکرار مکرر این مباحث باعث تعجب شده است.

سخنگوی دولت گفت: لطفا شما عرصه جان مردم را سیاست زده نکنید! از مباحث سلامت بروید بیرون به سلامت!

نگران دارایی مردم در بورس هستیم

 سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که برنامه دولت برای حمایت از سهامداران در سه ماه پایانی فعالیت دولت دوازدهم چیست، گفت: اساسا بازار سرمایه و سیاست‌های مربوط به آن، برای رشد دارایی و سرمایه، یک اصل اساسی است. به همین خاطر، رسوب سرمایه در بازار دارایی‏‌های فیزیکی آفت جدی برای اقتصاد کشور است که موجب تمرکز ثروت نزد سرمایه‏‌داران، کاهش سطح رفاه دهک‏‌های پایین جامعه، تمرکز ثروت نزد دهک‌‏های بالا و افزایش جمعیت فقیر و حرکت در خلاف جهت اقتصاد سالم می‌شود.

وی ادامه داد: برای رهایی از اقتصاد شکننده نفتی، نظام اقتصادی مبتنی بر مالیات، شفافیت اقتصادی، مشارکت عمومی جامعه در اقتصاد، تقویت تأمین مالی تولید و تقویت اشتغال، راهی جز تقویت بازار سرمایه وجود ندارد و این بازار اهرم سیاستی قدرتمند برای نجات اقتصاد در شرایط بحرانی و بروز شوک‏‌های داخلی و خارجی است.

سخنگوی دولت گفت: در جریان مساله بورس، شهریور ۹۲ شاخص بورس حدودا ۶۰ هزار بود که به خاطر تکانه های اقتصادی ناشی از تحریم و اهمیت ارز، چند سال بعد به حدود دو میلیون رسید و الان هم حول و حوش یک میلیون و دویست هزار است.

ربیعی تاکید کرد: بنابراین همه افرادی که در بورس، نگاه بلندمدت به سرمایه‌گذاری‌شان داشتند، سرمایه سال ۹۲ آنها با رشد ۲۶ درصدی مواجه شده‌ است. افراد زیادی با رشد بازار سرمایه در بورس سود کردند. منتها افراد قابل توجهی هستند که در فراز و نشیب این بازار وارد شده و متضرر شده اند.

وی ادامه داد البته همزمان با رشد بازار سرمایه، بارها کارشناسان هشدار می دادند که کسی دارایی خود را تبدیل به سهام نکند. یعنی خانه خود را نفروشد. بازار سرمایه،‌ بازار زمان‌دار است و نباید به آن نگاه مقطعی داشت.

سخنگوی دولت گفت: خود بنده بارها از همین تریبون این نکات را اعلام کرده و تاکید کرده بودم بورس، بانک نیست ولی این حرف به معنای عدم حمایت دولت از مردم و سرمایه گذاران نیست. به هر حال همه ما در دولت نگران دارایی این هموطنان عزیزمان هستیم. چون عده ای از هموطنان با انتظار انتفاع به بازار سهام آمده اند و ما باید نگاهی مسئولانه به همه مردم داشته باشیم.

ربیعی گفت: در همین راستا دولت نیز اقداماتی را برای بهبود فضای بازار سهام انجام داده که برخی از آنها عبارتند از ۱-پیگیری رعایت حداکثر سود پرداختی بانک ها، ۲- امکان انتشار اوراق توسط شرکت های هلدینگ و سرمایه گذاری برای خرید سهام و رشد عالی فروش شرکت ها در اسفند و فروردین ماه و تثبیت نرخ ارز.

ماجرای سود سه هزار میلیاردی برادر زاده‌ ربیعی با ۲ میلیون تومان سهام

ربیعی گفت: البته آثار مباحث سیاسی و برخی اظهارنظرها بر کنش افراد در بورس ، بسیار تاثیرگذار است. متاسفانه اظهارنظرهای نپخته و غیرمسئولانه زیادی وجود دارد. عملیات روانی و دروغ پردازی‌های زیادی هم در کانالهای غیرمسئول و مشکوک دیده می‌شود.

وی افزود: مثلا اخیرا در راستای عملیات روانی هایی که صورت می گیرد، توییت های کذایی منتشر می شود که نوعی تعارض روانی را دامن می‌زند.

سخنگوی دولت گفت: به عنوان نمونه دیدم به دروغ از فردی به نام «بابک ربیعی گودرزی» به عنوان بردارزاده من نام برده شده که از بورس سه هزار میلیارد تومان سود کرده است! این دروغ است چون من نه تنها برادرزاده ای به این نام ندارم بلکه چنین فردی را حتی در بستگانم هم ندارم.

سفر نخست وزیر کره جنوبی به تهران ربطی به برجام ندارد

ربیعی در خصوص برخی ابهامات درباره سفر نخست وزیر کره جنوبی به ایران گفت: ایران و کره جنوبی سابقه شصت ساله روابط دوستانه دارند و علایق بیان دو کشور همواره رو به پیشرفت بوده است. اما از سال ۲۰۱۸ با اعمال تحریم های غیر قانونی آمریکا، با تبعیت کره جنوبی، این روابط دچار چالش جدی شده است. در شرایطی که مردم ایران با پیامدهای اقتصادی کرونا روبرو بودند، بانک های کره ای با مسدود کردن چند میلیارد منابع ما، مانع از خریدهای ضروری مانند دارو شدند. شرکت های کره ای هم عمدتا در این زمینه مانع تراشی کردند.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد اخیرا دولت کره جنوبی به این درک رسیده که ادامه این وضع ممکن نیست، گفت: لذا پیشنهاد سفر نخست وزیر کره جنوبی برای رسیدگی به مشکلات ایجاد شده مطرح شد و مورد استقبال ما قرار گرفت.

سخنگوی دولت گفت: لذا تقارن این سفر با مذاکرات وین، کاملا تصادفی است و ارتباطی بین این دو موضوع وجود ندارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.