رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: مرحله دوم تست انسانی واکسن برکت رو به پایان است و مصمم هستیم در پایان تیرماه ۱۸ تا ۲۰ میلیون واکسن کرونا تولید کنیم.

 درخواست ۲ کشور اروپایی و ۳ کشور منطقه برای خرید واکسن ایرانی

قدس آنلاین: محمد مخبر در جلسه امروز با حضور وزیر بهداشت و معاونین وزارت بهداشت اظهار داشت: در هفته گذشته با لطف الهی و تلاش دوستان موفقیت‌های بزرگی در زمینه واکسن کرونا پیدا کردیم.

وی افزود: مرحله دوم تست انسانی رو به پایان است و امیدواریم با ارائه مدارک در اوایل اردیبهشت تست سوم انسانی را شروع کنیم، بحث تولید انبوه بسیار مهم‌تر است که خط سه میلیون دوز در ماه کامل تکمیل شد.

مخبر گفت: تا سه هفته پیش محققان ۱۰۰ دوز از هر لیتر واکسن می‌گرفتند، روز پیش به هزار دوز رسیده است و افزایش خواهد یافت که به این معناست که در وضعیت موجود نیز بتوانیم ماهانه سه تا چهار میلیون واکسن کرونا تولید کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: مصمم هستیم در اوایل اردیبهشت یک میلیون واکسن کرونا تحویل دهیم؛ خط دوم  برای تولید ۱۲ تا ۱۵ میلیون دوز واکسن کروناست که تجهیزاتش در حال نصب است و مصمم هستیم نصب و راه اندازی آن تا پایان خرداد تمام شود. در پایان تیرماه ۱۸ تا ۲۰ میلیون دوز ظرفیت واکسن کرونا خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: دو کشور اروپایی و سه کشور منطقه به طور مکتوب دنبال مذاکره هستند که پس از تامین نیاز داخلی واکسن کرونا، بتوانیم واکسن کرونا را به آنها صادر کنیم. واکسن کرونا برگ زرینی در تاریخ ایران خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.