۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 747672

متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: بیش از ۳۱ درصد کودکان کلانشهر مشهد دچار اضافه وزن و یا چاقی هستند.

بیش از ۳۱ درصد کودکان مشهدی چاق هستند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر عبدالرضا نوروزی  اظهار داشت: ایران یکی از بیشترین مشکلات مربوط به چاقی و اضافه وزن کودکان را در جهان دارد و این مشکل به خصوص در شهرهای بزرگ با جمعیت بالای ۶۰۰ هزار نفر از جمله کلانشهرهای تهران، مشهد، کرج و نیز برخی شهرهای شمالی مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و غربی، مشهودتر است.

وی افزود: در کلانشهرها و مناطق شهری پرجمعیت، به علت کاهش فعالیت بدنی کودکان، استفاده از بازی‌های رایانه ای، تماشای تلویزیون و شبکه‌های ۲۴ ساعته برنامه های کودک و نوجوان و استفاده بیش از حد از غذاهای کم ارزش و فست‌فودها، بیشترین میزان چاقی کودکان را شاهد هستیم.

این متخصص تغذیه ادامه داد: میزان چاقی و اضافه وزن کودکان در سطح کشور حدود ۱۷ درصد است که در کلانشهرها این رقم به بالاتر از ۳۱ درصد می رسد که این روند سالانه رو به افزایش است و با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، قرنطینه و حبس شدن کودکان در منزل و تعطیلی مدارس در یکسال اخیر، شیوع چاقی در این قشر از ۳۵ درصد هم فراتر خواهد رفت.

وی گفت: بر عکس آنچه در کلانشهرها دیده می شود، کودکان در مناطق محرومی چون سیستان و بلوچستان، هرمزگان و مناطقی از استان های خراسان رضوی و جنوبی، دچار لاغری هستند و آمار چاقی در آنان به شدت پایین است.

کلانشهر مشهد، ۳.۵ میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی را در خود دارد.

انتهای پیام/

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.