۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 747675

ساخت مسجد "هفت در" طی مراسمی در محدوده اطراف حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) آغاز شد.

ساخت مسجد "هفت در" در مشهد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد در این مراسم گفت: با توجه به انتقاداتی که سالها در زمینه طرح نوسازی منطقه ثامن مشهد مطرح بود، کمیسون ماده پنج و شورای عالی معماری و شهرسازی اصلاحاتی در راستای رفع دغدغه های موجود در این طرح اعمال و طرح جدید را ابلاغ کرد.

رضا خواجه‌نائینی افزود: شهرداری مشهد به اجرای طرح جدید نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی پایبند است و این طرح مبنای عمل قرار گرفت.
وی ادامه داد: ساخت مسجد "هفت در" که چندی قبل در اجرای طرح ثامن تخریب شده ‌بود، از دغدغه ساکنان این منطقه بود لذا با دستور شهردار مشهد و تاکید بر رفع دغدغه ساکنان محل، ساخت این مسجد در دستور کار قرار گرفت.

معاون مالی شهرداری مشهد گفت: این مسجد با توجه به طرح جدید نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در نزدیکترین محل به مسجد قبلی و در زمینی به مساحت ۱۸۰ متر با زیربنای ۱۵۰ متر ساخته می شود.

وی افزود: مساحت این مسجد ۵۰ درصد نسبت به مسجد قبلی بیشتر است و طبق زمانبندی در نظر گرفته شده با طراحی شکیل ظرف سه ماه احداث می شود و عید قربان تحویل مردم منطقه خواهد شد.

خواجه‌نائینی ادامه داد: دغدغه مدیریت شهری در این دوره توجه به دغدغه‌های مردم در اجرای پروژه‌هاست لذا سعی شد در ساخت مسجد "هفت در" طرح تفصیلی و  دغدغه ساکنان محل مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار امیدواری کرد در طرح‌های شهرسازی که از سوی نهادهای قانونی ابلاغ می‌شود تمام موارد در نظر گرفته شود تا در اجرا چالش و مشکلی پیش نیاید و هویت فرهنگی ،دینی و ملی محلات حفظ گردد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.