وزیر بهداشت گفت: ما قابلیت برخورد با جهش‌های ویروس کرونا را داریم و در عرض ۴۵ روز می‌توانیم واکسن هر جهشی را بسازیم

نمکی: ۴۵ روزه می‌توانیم علیه جهش‌های جدید ویروس کرونا، واکسن بسازیم

به گزارش قدس آنلاین، سعید نمکی در نشست با رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در وزارت بهداشت اظهار داشت: برای فاز سوم واکسن ایرانی کرونا اجازه می‌دهیم جمعیت انبوهی در کشور واکسینه شوند، آماری که از ترکیه به نام واکسیناسیون اعلام می‌شود، تزریق فاز سوم واکسن‌های خارجی است، ما اجازه ندادیم کشوری فاز سوم واکسن کرونای خود را روی مردم ما تست کند، بعد از توفیق در فاز دوم، جمعیت انبوهی را در فاز سوم با واکسن ایرانی کرونا واکسینه خواهیم کرد.

وی افزود: ما قابلیت برخورد با جهش‌های ویروس کرونا را داریم و در عرض 45 روز می‌توانیم واکسن هر جهشی را بسازیم. 

وی تأکید کرد: همانطور که وعده داده بودیم، در بهار سال جاری واکسن ملی به مردم تزریق خواهد شد.

نمکی گفت: یکی از قابلیت‌هایی که در مجموعه ساخت واکسن ایرانی کرونا به دست آوردیم برخورد با جهش‌هاست؛ ما این قابلیت را داریم که در عرض 45 روز علیه جهش‌ها واکسن کرونا را بسازیم و واکسن منطبق بر جهش جدید ویروس را بسازیم.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها درخصوص واکسن ایرانی گفت: برخی واکسن کرونا را به حربه سیاسی تبدیل کرده‌اند و به جای تقویت غرور ملی و حمایت از دستاورد بزرگ و ارزشمند دانشمندان ایرانی، تشکیک ایجاد می‌کنند و امید مردم را خدشه‌دار میکنند که البته این روسیاهی هم در تاریخ خواهد ماند، ادعا می‌کنند علم پزشکی می‌دانند اما این افراد، تاریخ پزشکی درایران را مطالعه نکرده‌اند ما سال 1303 در انستیتو رازی و در 1299 در انستیتو پاستور شروع به تولید واکسن کرونا کرده‌ایم. افرادی که عظمت و غرور ملی را به خاطر خوشامد فلان جریان سیاسی تخریب می‌کنند و به واکسن برکت و دانشمندان دارویی حمله میکنند ، یا مغرض‌اند یا بی‌اطلاع هستند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: قصد داریم به محض اینکه نتایج فاز دوم مطالعه بالینی واکسن مشخص و تأیید شد، برای فاز سوم اجازه بدهیم که جمعیت انبوهی را با واکسن ایرانی واکسینه کنیم و واکسیناسیون عمومی را از نیمه اردیبهشت آغاز کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.