محمدیان عنوان کرد: باتوجه به شیوع کرونا در مشهد بیشتر فعالیت های این مرکز در ماه مبارک رمضان در فضای مجازی انجام خواهد شد.

ارائه آموزش های قرآنی در فضای مجازی / تهدید کرونا را به فرصت استفاده از فضای مجازی تبدیل کردیم

محمدمهدی محمدیان درخصوص فعالیت های جامعه قاریان قرآن مشهد در ماه مبارک رمضان به خبرنگار قدس آنلاین گفت: به دلیل شرایط کرونایی، متاسفانه برنامه های حضوری جامعه قاریان قرآن مشهد که در سالهای گذشته برگزار می شد در ماه رمضان پیش رو اجرا نخواهد شد. اما اساتید و شاگردان نخبه ای که برای مسابقات قرآنی در حال آماده شدن هستند به صورت غیرحضوری با یکدیگر در ارتباط هستند.

وی اظهار کرد: یکی از بخش های فعال جامعه قاریان فعالیت های استودیویی است. استودیویی از سال ۹۵ باحمایت اداره کل ارشاد خراسان رضوی زیر نظر جامعه قاریان راه اندازی شد که یکی از بهترین و باامکانات ترین استودیوهای مردمی است. اکنون قاریان ممتاز به این استودیو مراجعه نموده و به ترتیل خوانی و قرائت قرآن می پردازند. صدای آنها ضبط شده و آماده انتشار در فضای مجازی می شود. همچنین تواشیح ها نیز دراین استودیو ضبط و آماده انتشار می شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال استاد "حسنی" تکه یکی از قاریان قرآن برجسته، حافظ کل قرآن و مجوز اقراء دارد به این استودیو مراجعه کرده و در چند ماه اخیر ۱۵ جزء از قرآن را خوانده و صدای ایشان ضبط شده است. همچنین استاد پناهی و استاد سلیمان  جعفری و استاد رضایی که یکی از قاریان برجسته و بین المللی قرآن از افغانستان است نیز بدین کار مشغول هستند.

محمدیان با بیان این موضوع که در ۵ سال اخیر نزدیک ۷۰۰ مربی پیش دبستانی و روخوانی و روانخوانی تجوید در جامعه قاریان تربیت شده اند، ابراز کرد: این مربیان هر کدام شاگردان زیادی دارند که باتوجه به شرایط موجود، در فضای مجازی باهم در ارتباطند و آموزش ها و آزمون ها در همین فضا انجام می شود.

وی خاطرنشان ساخت: بخش دیگری از فعالیت های جامعه قاریان قرآن مشهد تامین داوران مسابقات قرآنی است که توسط نهادها و سازمانها در استان برگزار می شود. همچنین اگر جلسه قرآنی در ماه مبارک رمضان در فضای باز و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی که برگزاری آن مورد تایید ستاد استانی کرونا قرار داشته باشد، و نیاز به قاری قرآن و یا شخصی مسلط به ترتیل و قرائت قرآن داشته باشند و به ما اعلام کنند، باآنها همکاری خواهیم نمود.

مدیرکل جامعه قاریان قرآن مشهد تصریح کرد: اکثر قاریان قرآنی که در مراسم ترتیل خوانی حرم مطهر که چندین سال است در حال برگزاری است، حضور دارند عضو جامعه قاریان قرآن مشهد هستند و به این موضوع افتخار می کنیم. این قاریان در ایام قبل از شیوع کرونا، جهت برپایی محافل قرآنی به شهرستان های استان و یا دیگر استان ها نیز اعزام می شدند که از این حیث فعالیتی خوبی را ازجامعه قاریان شاهد بودیم.

وی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در مشهد خاطرنشان ساخت: کرونا بسیاری از فعالیت های مرسوم و معمول جامعه قاریان را با محدودیت روبرو کرده اما توانسته ایم از این تهدید یک فرصت بسازیم. به نحوی که اکنون بسیاری از فعالیت ها را در فضای مجازی انجام می دهیم.

محمدیان افزود: به همین دلیل علاقه مندان به یادگیری مهارت های قرآنی با سختی کمتری به منابع آموزشی دسترسی دارند و راحت تر می توانند مطالب لازم را بیاموزند. هرچند که باید گفت آموزش های رودر رو تاثیر بسیار بیشتری نسبت به آموزش های مجازی دارند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از فعالیت های جامعه قاریان قرآن مشهد موضوع انتشارات آن است. آثار اساتیدی مانند شفیعی مومن که کتاب های آموزش روخوانی او یکی از پر تیراژترین کتب قرآنی در سطح کشور است در این انتشارات آماده و منتشر می شود. اقبال مردم نیز به این کتاب‌ها بسیار خوب و امیدوار کننده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.