سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیئت مذاکره کنده ایران که برای ادامه گفتگوهای کمیسیون مشترک برجام در وین به سر می‌برد از آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی خبر داد

عراقچی از آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی خبر داد

قدس آنلاین: به گزارش اداره کل اطلاع رسانی وزارت امور خارجه سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزات امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان امروز (سه‌شنبه) از آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی خبر داد.

عراقچی همچنین در کانال اطلاع رسانی خود اعلام کرد یک هزار دستگاهذسانتریفیوژ دیگر با 50 درصد ظرفیت بیشتر به ماشین های موجود در نطنز علاوه بر جایگزینی ماشین های صدمه دیده اضافه می شود.

 کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از خرابکاری اخیر در تأسیسات غنی سازی نطنز اعلام کرده بود که ماشین‌های نسل جدید در نطنز نصب و چندین اقدام فنی دیگر نیز ظرف همین هفته اعلام خواهد شد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی صبح یکشنبه‌ ۲۲ فروردین در گفت‌وگو با فارس از وقوع حادثه در بخشی از شبکه توزیع برق تاسیسات غنی سازی نطنز خبر داد و گفت که این حادثه تلفات انسانی و آلودگی به همراه نداشته است. علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز عصر همان روز در واکنش به این حادثه در تاسیسات نطنز، گفت: ایران ضمن محکوم کردن این حرکت مذبوحانه و تاکید بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس با این تروریسم هسته‌ای، حق خود را برای اقدام علیه عاملان، آمران و مباشران محفوظ می‌دارد. 

صالحی روز دوشنبه نیز در اظهاراتی این اقدام را خرابکاری برشمرد و کاظم غریب‌ آبادی نماینده دائم ایران در آژانس از ارسال نامه‌ای به گروسی در پی حادثه نطنز خبر داد و رژیم صهیونیستی را مسئول این حادثه خواند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.