وزیر خارجه و دفاع آمریکا قصد دارند در سفر مجدد به مقر ناتو در بلژیک در زمینه آخرین تحولات غرب آسیا و اروپا از جمله تنش روسیه و اوکراین رایزنی کنند.

سفر مجدد بلینکن به بروکسل برای گفت‌وگو درباره تنش‌های منطقه

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌ها از سفر روز چهارشنبه تازه وزیر خارجه و دفاع آمریکا به پایتخت بلژیک با اهداف مختلف از جمله  رایزنی در زمینه ایران و تشدید تنش روسیه و اوکراین خبر دادند.

 شبکه خبری «فرانس- 24»  سه شنبه  بعد از ظهر به وقت تهران در این زمینه گزارش داد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در دومین سفر خود به بروکسل در هفته‌های اخیر بر تنش با ایران، وضعیت افغانستان و تنش بین روسیه و اوکراین تمرکز دارد.

خبرنگار فرانس-24 در بروکسل گزارش داد که وزیر خارجه آمریکا همراه با وزیر دفاع این کشور به بروکسل، مقر ناتو رفته تا  در زمینه تقویت مواضع روسیه در مرزهای اوکراین با متحدان خود رایزنی کند.

بلینکن در حالی قصد دارد در باره امور روسیه و تنش این کشور با اوکراین نیز با اعضای ناتو رایزنی کند که «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه استقرار کشتی‌های جنگی آمریکا در دریای سیاه را اقدامی تحریک‌آمیز خواند و هشدار داد به نفع آمریکاست که کشتی‌های جنگی خود را از کریمه و سواحل روسیه دور نگه دارد.

وی ضمن اعلام این هشدار، گفت که خطر بروز وقایع نامشخص در صورت ادامه حضور کشتی‌های آمریکا در این منطقه بسیار بالاست.

ریابکوف تاکید کرد: «روسیه در صورت وخامت اوضاع در اوکراین برای تضمین امنیت این کشور و شهروندانش همه تلاشش را خواهد کرد. البته که کی‌یف و شرکای غربی آن مسئولیت کامل چنین تشدیدی را برعهده خواهند داشت. »

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.