شرکت چینی هوآوی ایالات متحده آمریکا را مسئول مشکلات عدیده‌ بخش کمبود قطعات می‌داند.

هوآوی: آمریکا مسؤول مشکلات کمبود قطعات است

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، بازار فناوری با کمبود تراشه روبرو است و به نظر می‌رسد این کمبود نیز تا اوایل سال آینده ادامه داشته باشد و کمبود اجزای سازنده منجر به کاهش تولید و افزایش قیمت ها می شود که مخصوصا در بازار کارت گرافیک‌ها شاهد افزایش قیمت بسیار زیادی هستیم. به طور طبیعی، تحلیلگران همه گیری ویروس کرونا را مقصر می‌دانند که این ویروس منحوس عملکرد صحیح زنجیره تأمین را مختل می‌کند، آنها همچنین هوآوی را که سال گذشته با عجله تا جایی که می توانست شروع به خرید قطعات کرد؛ مقصر می‌دانند، البته که همه ما می دانیم این اقدام هوآوی هم از روی تحریم‌های خصمانه‌ای بود که دولت آمریکا بر این شرکت چینی وضع کرد.

اما این شرکت چینی معتبر به نوبه خود کاخ سفید را مقصر می‌داند، طبق گفته هوآوی، این تحریم‌های آمریکا بود که باعث در افزایش خرید اجزا و تراشه ها بود که در نهایت یکی از دلایل کمبود آن شد.

اریک ژو، مدیر عامل هوآوی در یک سخنرانی در اجلاس تحلیل گران گفت که این شرکت ها قبلاً به دنبال ذخیره تراشه ها نبوده اند و این کار به سادگی انجام نشده است. در حال حاضر، بسیاری از تولید کنندگان ترجیح می‌دهند موجودی را برای مدت طولانی ذخیره کنند، همه اینها در نهایت کار هماهنگی زنجیره تأمین را مختل کرد و سازندگان قطعات به راحتی نمی‌توانند با میزان تقاضا بازار همراه شوند.

به گفته مدیر ارشد هوآوی،ایالات متحده مقصر شروع بحران اقتصادی جهانی است. با تحریم‌های آمریکا مشارکت و اعتمادی را که در زنجیره تامین تراشه وجود داشت از بین رفت، اکنون تعدادی از کشورها در تلاش هستند که  تولید محصولات نیمه هادی خود را تأسیس کنند و بودجه هنگفتی برای این امر صرف خواهد شد و این به نوبه خود منجر به افزایش قیمت تراشه ها و در نتیجه افزایش قیمت های لوازم الکترونیکی، بازی و ... خواهد شد.

اریک ژو گفت که هوآوی به دنبال راهی برای برون رفت از این شرایط است که دیگر به راحتی از خرید تراشه محروم نشود، اکنون این شرکت هنوز مقدار مشخصی از اجزای سازنده و قطعات را در اختیار دارد اما این مدت زیادی این تعداد قطعات دوام نخواهد آورد. بنابراین به طور فعال در تحقیق و توسعه این امر سرمایه گذاری می کند تا در آینده تولید پردازنده و قطعات را به صورت خودکفا آغاز کند.

تجربه منفی هوآوی، سایر شرکت های چینی را مجبور می کند با احتیاط عمل کنند و به طور جدی به آینده خود فکر کنند، چرا که این احتمال وجود دارد که سایر شرکت های چینی نیز تولید تراشه را آغاز کنند. به عنوان یادآوری، پیش بینی ها و شایعات بسیار گسترده شده است که شیائومی و اوپو ممکن است تراشه های خود را برای گوشی های هوشمند 5G امسال یا اوایل سال آینده منتشر کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.