دادسرای عمومی و انقلاب مشهد اعلام کرد: مراجع انتظامی موظفند در صورت مشاهده هرگونه روزه‌خواری علنی با ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر، فرد خاطی را به دادسرای ناحیه مربوط در شهر مشهد معرفی کرده و با سرنشینان خودروهایی که اقدام به روزه‌خواری علنی ‌می‌کنند نیز برخورد کنند.

 روزه‌خواری علنی برخورد قانونی در پی دارد

به گزارش قدس آنلاین، در اطلاعیه این مرجع قضایی که روز چهارشنبه همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان منتشر شد، آمده است: اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و اتاق اصناف نیز با تقویت نظارت بر بازار در ایام ماه رمضان و تشکیل تیم های نظارتی مشترک، به واحدهای صنفی به ویژه صنوف عرضه کننده اغذیه، آب میوه و بستنی نیز رستورانداران، آشپزخانه های توزیع غذا و امثال آن ساعات مجاز فعالیت را ابلاغ کرده و در صورت عدم رعایت مقررات با واحدهای متخلف برخورد خواهند کرد.

دادگستری در ادامه این اطلاعیه، پلیس راهنمایی و رانندگی را با توجه به ترافیک سنگین معابر در آستانه اذان مغرب و افزایش تصادفات و درگیری‌های متعاقب آن، موظف دانسته است تا با حضور فعال در معابر و تقاطع ها و روان سازی ترافیک، تذکرات لازم را به رانندگان اعلام کند تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.
همچنین ادارات کل فرودگاه های استان و نیز راه آهن و پایانه های مسافربری خراسان رضوی وظیفه دارند با توجیه کلیه واحدهای مستقر در محل، تدابیر لازم را در خصوص جلوگیری از هرگونه روزه خواری علنی اتخاذ و اجرا نمایند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه بیان شده ‌است: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم نظارت بیشتر بر مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی، مراکز بهداشت بر روند تولید و عرضه بهداشتی مراکز تهیه و تولید انواع شیرینی، زولبیا و بامیه نظارت جدی کرده و با متخلفان وفق قوانین و مقررات برخورد نمایند.
در پایان اطلاعیه دادگستری آمده ‌است: تمهیدات لازم برای افراد مسافر و یا دارای عذر شرعی از سوی دستگاه‌های مسوول اتخاذ خواهد شد و این افراد نباید به صورت علنی در معابر اصلی شهر و در ملاء عام اقدام به خوردن و آشامیدن کنند.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.