مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پارسال در سطح ۱۷ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی این استان مبارزه با آفت ملخ انجام شد.

مبارزه با ملخ در ۱۷ هزار و ۴۰۰ هکتار زمین خراسان رضوی انجام شد

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه حلاج نیا افزود: آفت ملخ بومی در این استان شامل دو گونه مراکشی و ایتالیایی است که هر سال در سطح وسیع با این آفت مبارزه می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال ظهور این آفت پایش‌های مستمر و رصد کانونهای ملخ‌خیز در ۲۰۰ هزار هکتار زمینهای این استان در حال انجام است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشاورزان و باغداران باید هوشیار باشند و در صورت مشاهده این آفت هرچه سریعتر مراتب را به ادارات کشاورزی شهرستان خود اطلاع دهند.

وی افزود: آفت ملخ غیربومی هنوز مشاهده نشده اما آمادگی کامل برای مبارزه با هرگونه آفت ملخ در خراسان رضوی وجود دارد.

آفت ملخ به وضعیتی گفته می‌شود که رفتار این حشره در پی افزایش بارندگی سالیانه پس از یک دوره خشکسالی و تحریک برای تولید مثل به حالت طغیان درآید.

در صورت وقوع چنین شرایطی جمعیت انبوه ملخ‌ها برای پیدا کردن غذا دست به مهاجرت جمعی می‌زنند و با حمله به مزارع، زیان‌های بسیار وارد می‌کنند.
سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود و بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.