آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در مقر ناتو، تصمیم ایران برای آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم را «تحریک آمیز» عنوان کرد

واکنش وزیر امور خارجه آمریکا به آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم در ایران

قدس آنلاین: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در مقر ناتو، پس از رایزنی با وزرای خارجه تروئیکای اروپایی، تصمیم ایران برای آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم را  «تحریک آمیز» تلقی کرد، چون از دیدگاه او این اقدام جدیت ایران در مذاکرات هسته ای وین را برای احیای توافق هسته ای تضعیف می کند. 

وی خواستار متحد شدن چن و روسیه با تروئیکای اروپایی و آمریکا در مردود دانستن این اقدام ایران شد و  گفت: این اقدام جدیت ایران را در زمینه مذاکرات توافق هسته ای زیر سوال می برد، همچنان که بر لاز الاجرا بودن بازگشت به پایبندی دو جانبه [به توافق] تاکید می‌کند. 

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایران و واشنگتن هدف مشترک  بازگشت به پایبندی دوجانبه به توافق هسته ای را به طور رسمی اعلام کرده اند. 

بلینکن در ادامه اظهار داشت: ما به طوری سازنده در روند دیپلماتیک دستیابی با این هدف تعامل کرده ایم و آخر هفته گذشته به دنبال رویکردهایی ملموس و واقعی بودیم که می توانیم در پیش بگیریم، یعنی اقداماتی که آمریکا و ایرات باید برای بازگشت به پایبندی انجام دهند. 

او ادامه داد: من فکر می منم که آمریکا به وضوح به دیگر شرکای این اقدام و به جهان، جدیتش نسبت به هدفمان را نشان داده است.  باید دید که آیا ایران هم این جدیت را دارد یا نه. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.