۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 747896

این خاصیت فوتبال لعنتی است که در کنار شکست‌ها، حسرت‌ها و نابودی‌ها در کسری از ثانیه موجب می‌شود نامت، ملیتت، هنرت و باشگاهت در اوج قرار بگیرد و در آغوش خوشبختی جا خوش کنی.

  قیچی ایرانی بر جامه انگلیسی

این بار این مهدی طارمی، پسر هنرمند ایرانی بود که با گل مینیاتوری‌اش چیره‌دستی و نبوغ ایرانی‌اش را به رخ دنیا بکشد. طارمی را معمولاً این‌گونه به یاد می‌آوریم؛ بازیکنی که ققنوس‌وار از دل ناکامی و انتقادها برمی‌خیزد و همه را شگفت‌زده می‌کند.

طارمی پس از بلند کردن دست به سمت آسمان و دعایی که زیر لب می‌خواند، وارد زمین شد تا امیدوار به درخشش دوباره در لیگ قهرمانان اروپا باشد و همانند دیدار رفت برابر یوونتوس، این بار در تقابل برگشت مقابل چلسی گلزنی کند. همین هم شد. او مقابل شیرهای لندنی با قیچی برگردان کم‌نظیر، بار دیگر نام ایران و خودش را بر سر زبان‌ها انداخت. گلی شبیه گل جهانبخش و رونالدو. ضربه‌ای خط کشی شده، شلیکی تحقیرکننده و شعبده‌ای غافلگیرکننده. او در کسری از ثانیه نبوغش را به رخ دنیا کشید و پرچم ایران را در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها در صدر خبرها و توییت‌ها به اهتزاز درآورد. گل او اگرچه دیر به ثمر رسید و موجب صعود پورتو نشد ولی او را نامزد دریافت جایزه پوشکاش- زیباترین گل فصل یوسی ال - کرد.

نکته جالب در مورد این گل اینکه ضربه طارمی درست روی زخم کهنه شیرهای لندنی نشست. سال‌ها قبل علی دایی با عبور از فرانک لبوف دروازه چلسی را فرو ریخت و فصل گذشته هم جهانبخش در گل نوبرانه‌اش دروازه این تیم را با قیچی برگردان فتح کرد. این یعنی تیم انگلیسی نشان‌شده ایرانی‌ها برای نشان دادن اقتدار و هنر خود است. 

وات اِ گُل

در تأیید این مطلب همین نکته بس که از پیج لیگ قهرمانان که با جمله معروف «وات اِ گُل» به استقبال آن رفت تا صفحاتی که این گل را بهترین گل این فصل لیگ قهرمانان و حتی گل پوشکاش معرفی کردند و البته گزارشگران فوتبال با زبان‌های مختلف که هر یک روایت خود از این گل را به طرفداران فوتبال عرضه داشتند همه و همه از طارمی و ایران گفتند.

به طور حتم این گل می‌تواند آینده الماس ایرانی در بازار فوتبال اروپا را درخشان‌تر کند.

دیروز سؤال همه ایرانی‌ها و خیلی از هواداران پورتو این بود که چرا سرمربی پورتو این‌قدر دیر مهاجم ایرانی‌اش را به میدان فرستاد؟

طارمی که در این فصل یکی از ستاره‌های پورتو بوده و با گلزنی، پاس گل و گرفتن پنالتی، بیشترین تأثیر را در گل‌های تیمش داشته، در هشت مسابقه رسمی اخیرشان هیچ گلی به ثمر نرسانده بود و در دیدار برگشت برابر یوونتوس هم اخراج شد و شاید به همین علت در دیدار برابر چلسی در ترکیب قرار نگرفت.

طارمی: خوش‌شانس نبودیم

او گفت: «بازی خوبی ارائه کردیم اما متأسفانه فقط یک گل زدیم. وقتی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شروع شد ما باور داشتیم که می‌توانیم تا مراحل بالا پیش برویم. اما متأسفانه به اندازه‌ای که باید خوش‌شانس نبودیم». طارمی با بیان اینکه تیمش هنوز شانس قهرمانی در لیگ پرتغال را دارد، تأکید کرد: «باید منتظر بازی‌های بعدی باشیم. این هم جزئی از فوتبال و یک چیز معمولی است. ما روی بازی‌های خودمان فکر می‌کنیم و منتظر هستیم ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد. ممکن است قهرمان لیگ پرتغال هم بشویم».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.