شاگردان فرهاد مجیدی در نخستین گام خود در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بامداد جمعه در جده عربستان به مصاف تیم فوتبال الاهلی عربستان خواهند رفت تا به شکل رسمی فعالیت خود را در این تورنمنت آسیایی آغاز کنند.

الاهلی در مثلث برمودای آبی

دو تیم تاکنون چهار بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که سهم آبی‌ها سه پیروزی و سهم سعودی‌ها یک پیروزی بوده است و به نظر می‌آید در پنجمین نبرد روبه‌رو شانس استقلالی‌ها برای کسب پیروزی بیشتر از حریف سعودی است چون الاهلی مدت‌هاست با بحران نتیجه‌گیری مواجه شده و به همین دلیل سرمربی آن‌ها چند روز پیش از شروع این رقابت‌ها تغییر کرد و حالا یک مربی رومانیایی هدایت این تیم را در دست گرفته است.

فرهاد مجیدی به خوبی می‌داند در صورت پیروزی در این بازی چه گام مهمی در مسیر صعود به مرحله بعد برداشته است از این رو به شدت عملکرد بازیکنانش را زیر نظر گرفته و تلاش کرده با تزریق آرامش به تیمش مقدمات موفقیت در بازی نخست را بدست آورد.

نکته جالب توجه در این بازی آرایش مورد علاقه فرهاد مجیدی ۱-۳-۲-۴ شناور است. آرایشی که موجب می‌شود آبی‌ها در حمله به ۳-۳-۴ و در دفاع به ۲-۴-۴ تغییر حالت دهند. اما در طرف مقابل باید دید آیا ریجکا آرایش ۱-۴-۱-۴ سرمربی سابق این تیم را تغییر می‌دهد؟ بیشتر حملات الاهلی از جناحین است و دو هافبک تهاجمی پشت سر عمر السوما ستاره این تیم قرار می‌گیرند.

اتفاق مهمی که در خصوص تیم الاهلی دیده می‌شود اینجاست که میل به بازی مالکانه و کنش‌گرایانه در سعودی‌ها به‌شدت دیده می‌شود و اگر در این بازی استقلالی‌ها قدری عقب‌نشینی کنند قطعاً با مشکل جدی روبه‌رو خواهند شد.

تقابل شیخ دیاباته و عمر السوما در این دیدار می‌تواند شب دوم رقابت‌ها را حساس‌تر از پیش کند. گفته می‌شود فرهاد مجیدی روی حضور تأثیرگذار شیخ دیاباته، مطهری و مهدی قائدی در این بازی حساب ویژه‌ای باز کرده و امیدوار است آن‌ها همانند فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر دوباره به اوج آمادگی برسند تا مثلث برمودای آبی‌ها با این تاکتیک بلای جان الاهلی شود و فرهاد را در رسیدن به نخستین پیروزی‌اش یاری کنند تا آبی‌پوشان شروع امیدوارکننده‌ای در این دور از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.