عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: وقتی دولت بتواند بین عرضه و تقاضا توازنی ایجاد کند و با راهکارهای اقتصادی مانع افزایش تورم شود قطعاً شاهد ایجاد وضعیت باثبات در نرخ‌ها و در توزیع کالاهای اساسی خواهیم بود، موضوعی که باید یکی از اولویت‌های مهم دولت برای تأمین امنیت غذایی جامعه باشد آن هم در ماه مبارک رمضان.

توازن در عرضه و تقاضا و حذف دلالان، اولویت‌های تأمین کالاهای ضروری ماه رمضان

علی قنبری اقتصاددان و عضوهیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با قدس آنلاین درخصوص لزوم حمایت دولت از اقشار ضعیف و نیازمندجامعه در ماه مبارک رمضان گفت:یکی از مهمترین مواردی که متأسفانه از دغدغه‌های مهم مردم است و نسبت به این موضوع به حق معترض هستند بحث تورم و گرانی کالاهاست؛ کالاهایی که با افزایش چندین برابری قیمت امکان خرید آن از برخی از خانواده ها گرفته شده است از این منظر  دولت باید تلاش کند تا قیمت ها به صورت مناسبی به دست مصرف کننده برسد، یعنی برای برخی کالاهای مورد نیاز و ضروری خانوارها یارانه‌ای قرار دهد تا خانوارهای کم درآمد با دغدغه کمتری امکان تأمین و خرید کالاهای ضروری مورد نیاز خود را در ماه مبارک رمضان داشته باشند.

وی دراین باره توضیح داد: یکی از مواردی که دولت درهمه ماه‌ها و بعضی ایام خاص مثل ماه مبارک رمضان باید مترصد انجام آن باشد عدم بالا رفتن قیمت در همه کالاها بخصوص کالاهای اساسی است. اگر قیمت‌ها بالا نرود و اجناس به وفور در دسترس مردم باشد قطعا خیال اقشار مختلف جامعه بابت خرید این کالاها راحت می شود، بنابراین در دسترس بودن کالاهای ضروری مورد نیاز مردم نیز یک امر بسیار واجب در ماه مبارک رمضان است.

 عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه باید مانع هر گونه دلالی با کالای اساسی مورد نیاز مردم شد گفت: از نظر بنده چه ماه مبارک رمضان، چه ایام عید نوروز و سایر ایام سال حذف دلالان از چرخه خرید و فروش و عرضه کالاها بخصوص کالاهای اساسی تفاوت چندانی نمی‌کند. به هر حال دولت با تدابیر ویژه باید دست دلالان را از بازار و تامین سفره و معیشت مردم کوتاه کند تا کالاها با قیمت‌های مناسب به دست همه مردم بخصوص افراد نیازمند جامعه برسد.

علی قنبری استاد اقتصاد خاطر نشان کرد: به هر حال دولت درماه مبارک رمضان موظف به رسیدگی بیشتری به نیازمندان جامعه است،تهیه ارزان گروه‌های آسیب پذیر جامعه یک ضرورت مهم برای دولت به شمار می‌رود که دولتی‌ها می‌توانند از طریق عرضه کالاها و کنترل و برخورد با دلالان نیازهای مردم جامعه بخصوص افراد آسیب پذیر را تأمین کنند.

استاد اقتصاد در پایان توضیح داد: وقتی دولت بتواند بین عرضه و تقاضا توازنی ایجاد کند و با راهکارهای اقتصادی مانع افزایش تورم شود قطعا شاهد ایجاد وضعیت با ثبانی در نرخ‌ها و در توزیع کالاهای اساسی خواهیم بود، موضوعی که باید یکی از اولویت‌های مهم دولت برای تأمین امنیت غذایی جامعه باشد آن هم در ماه مبارک رمضان.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.