امام‌جمعه موقت مشهدمقدس با اشاره به اهمیت نهضت مواسات گفت: خدا می‌داند آمریکا و استکبار چه زجری از این نهضت مواسات و بسته‌های کمک می‌کشند.

 «نهضت مواسات» دنیا را بهت‌زده کرده/ خصومت استکبار با انقلاب اسلامی ذاتی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه رضوی اظهار داشت: بسته‌های تهیه شده برای محرومان را قدر بدانید و هرچه می‌توانید در ماه مبارک رمضان در این امر انسانی مشارکت کنید؛ دنیا را این حرکت بهت‌زده کرده زیرا نتایج بسیار خوبی برای محرومان دارد.

امام جمعه موقت مشهد بیان کرد: مسئله دیگر این است که خداوند در ماه مبارک رمضان، شب قدر را قرار داده که معانی زیادی دارد؛ یکی از معانی این شب با توجه به شان نزول است. ثمره شیرین و برتر ماه مبارک رمضان، تقوا است و تقوا یعنی اینکه به قدرت و جایگاهی در معنویت برسید که هر لحظه مراقب فکر و روح خود باشید تا آلوده به رذائل اخلاقی نشود و این تقوا است.

فرزانه افزود: ماه مبارک رمضان باید تبدیل به وسیله و زمینه‌ای برای دستیابی به تقوا شود و بعد از ماه مبارک باید این ثمرات را شاهد باشید؛ این فلسفه روزه است؛ روزه تولید تقوا می‌کند و تقوا سبب می‌شود عمل نیک انسان قبول شود.

وی خاطرنشان کرد: ثواب بسیار بالایی برای این ماه در نظر گرفته شده و قابل شمارش نیست و در آیات و روایات نیز این مسئله تاکید شده است.

امام جمعه موقت مشهدمقدس در ادامه با اشاره به گرفتاری‌های ایجاد شده به وسیله ویروس کرونا گفت: به مقام معظم رهبری نگاه کنید که چگونه مراقب هستند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و این روش را در دستور کار قرار دهید.

فرزانه افزود: از 15 خرداد 42 تاکنون، در طول این سال‌ها و دهه‌ها به وضوح و جرات می‌توان ادعا کرد روزی از ما نگذشته که از طرف دشمن و دشمنان خود مورد حمله و هجوم نباشیم؛ یک لحظه از خصومت دست برنداشته‌اند و پرونده‌شان سیاه است و نسبت به تمامی امت‌ها نیز این روش را دارند. دلیل این همه خصومت چیست؟

وی بیان کرد: اولین دلیل خصومت این است که شما دینی را انتخاب کرده‌اید که همه چیزش «الله» است؛ دومین گناه این است که بر عدالت و قسط تاکید می‌شود و درصدد هستیم تبعیض را از میان ببریم. جرم سوم از نظر استکبار این است که از محرومان و پابرهنگان دفاع می‌شود؛ خدا می‌داند آمریکا و استکبار چه زجری از این نهضت مواسات و بسته‌های کمک می‌کشند.

امام جمعه موقت مشهدمقدس اظهار داشت: استکبار از ما ناراحت است چون از مظلومان یمن و سوریه دفاع می‌کنیم؛ در یمن به دلیل محاصره و جنگ و گرسنگی و عدم بهداشت در هر 5 ثانیه یک نوزاد از دنیا می‌رود و این آماری است که انصارالله یمن بر آن تاکید دارد؛ می‌گویند چرا از اینها دفاع می‌کنید؟

فرزانه بیان کرد: جرم دیگر ما از نظر استکبار جهانی، دفاع از خواست و اراده ملت است و اینکه خودشان باید سرنوشت خودشان را تعیین کنند؛ آنها می‌گویند ما باید تکلیف را مشخص کنیم و مردم نباید تکلیف خود را مشخص کنند. جرم بعدی این است که ما با اشرافیت و عیاشی و تن‌پروری مخالف هستیم.

‌فرزانه گفت: بزرگترین گناه ما این است که ایستادگی کرده‌ایم و در برابر آنچه استکبار می‌خواهد تسلیم نشده‌ایم؛ آنچه ما داریم چیزی نیست که برای ایستادگی و بقا و دوام آن، قیمتی تعیین کرد. مگر برای نماز جمعه قدر و وزن تعیین شده است؟ مگر زندگی براساس قانون اسلامی نعمت کمی است؟ خودتان هر کسی را که بخواهید انتخاب کرده و رشته کار را به وی می‌سپارید؛ زندگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک نعمت بی‌بدیل است و اگر به جائی برسیم که یک جامعه اسلامی به معنای واقعی محقق شود، یک بهشت است.

وی ادامه داد: جرم دیگر ما از نظر استکبار جهانی پایبندی به ولایت فقیه است؛ امام آن انسان نورانی بی‌نظیر و بی‌بدیل است. رهبر معظم انقلاب دلسوز ملت و امت و جهان اسلام است و هوشیاری ایشان دنیا را بهت زده کرده است. ایشان برای مردم جان خود را فدا می‌کنند و رهبر اسلامی یعنی این و استکبار جهانی از این ناراحت است که چنین انسان‌هایی رهبر جامعه اسلامی هستند.

امام جمعه موقت مشهدمقدس گفت: خصومت استکبار با ما ذاتی است؛ امکان ندارد در این مسیر بمانید و آن‌ها نیز بر خط خود باشند و بتوان با آنها صحبت کرد؛ دشمن خواسته ضربه‌ای بزند که ما ساقط و فلج شویم و نظام از هم بپاشد. عواملی که سبب می‌شود گاهی دشمن در ضربه زدن موفق شود چیست؟

فرزانه بیان کرد: دشمن‌نشناسی یکی از این عوامل است؛ دشمن نشناس به دشمن امید دارد و به حرف و امضایش اعتماد می‌کند؛ رهبری روی این مسئله تاکید دارند که به دشمن اعتمادی نیست. دشمن فقط امتیاز می‌گیرد و امتیاز نمی‌دهد. یک لحظه غفلت از دشمن برای ما ضربه ایجاد می‌کند. عوامل نفوذی از غفلت‌ها استفاده می‌کنند. نکته دیگر اینکه نباید از دشمن ترسید و البته نباید او را کوچک شمارد. اختلاف و تفرقه نباید داشت.

وی گفت: مشروطیت از اختلاف میان علما و بزرگان ضربه خورد؛ مصدق به آمریکا اعتماد کرد و دولتش ساقط شد؛ دشمن روی ضعف اقتصادی تمرکز کرده است؛ مراقب باشید که رهبری به همین دلیل این همه روی اقتصاد تاکید دارند؛ ضعف اخلاق و معنویت و ضعف ایمان به وعده‌های الهی نیز مشکل ساز است.

فرزانه اظهار داشت: دشمن در آنجایی موفق می‌شود که کسی یا کسانی به فرمایش رهبری بی‌اعتنایی کنند و گاهی هم متاسفانه می‌کنند و این ضربه‌پذیری ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/281/ ز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.