۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
کد خبر: 748167

یک روانپزشک گفت: برای جلوگیری از آسیب‌های روحی و روانی ناشی از کرونا باید اقدامات اساسی انجام داد.

بازسازی سلامت روان در بحران کرونا ضروری است

قدس آنلاین: علی ناظری، متخصص روانپزشکی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار کرد: با گسترش ویروس کرونا در جهان،  این اپیدمی بر روی تفریحات، استراحت و برنامه ریزی روزانه افراد تاثیرات منفی گذاشته است. 

ناظری گفت: در واقع با اپیدمی ویروس کرونا تفریحات و دیدارها تا حدی محدود شده است. با وجود تداوم دستورالعمل‌های بهداشتی توصیه می‌شود همه مردم نسبت به گذشته این شیوه نامه‌ها را بیشتر رعایت کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بیان کرد: افراد باید تلاش کنند با خلاقیت، تنوع و استفاده از فضای مجازی؛ هم روحیه خود و خانواده و هم ارتباط‌ها را حفظ کنند. در واقع باید مراقب بود که بزرگ ترها و سالمندان با اینکه بسیارمحترم هستند و نیاز به دید و بازدید دارند، درگیر این ویروس نشوند زیرا اولین گروه پرخطر و در معرض ویروس کرونا محسوب می‌شوند.

او تاکید کرد: با توجه به ورود پیک چهارم و کرونای انگلیسی؛ مراقبت‌ها نسبت به سال گذشته به مراتب باید بیشتر باشد.

این متخصص روانپزشکی افزود: حتی در مناطق آبی و کم خطر که محدودیت‌های کمتری وجود دارد باید نسبت به مراقبت و دید و بازدیدها دقت داشته باشیم. در واقع افراد و خانواده‌ها باید سعی کنند بازسازی روحی و روانی در این دوران با خلاقیت و تنوع انجام شود زیرا هر گونه عادی انگاری و غفلت از دستورالعمل‌های بهداشتی شرایط را در وضعیت نامطلوبی قرار می‌دهد.

ناظری در پایان تصریح کرد: همچنان در دوران بحرانی کرونا در خانه ماندن تاکید می‌شود. برای سرگرم شدن در منزل مثل فضای مجازی و کتاب خواندن در اولویت هستند. البته فعالیت در فضای مجازی باید به حد متعادل انجام شود و خانواده‌ها نسبت به فعالیت فرزندان خود در این فضا نظارت داشته باشند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.