مسوول امور مهندسی و شهدای گمنام در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی به برنامه ریزی برای ساخت ۱۰۵ بنای یادبود شهدای گمنام در این استان اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۳۵ بنا از این تعداد در حال ساخت است.

۳۵ بنای یادبود شهدای گمنام در خراسان رضوی در حال ساخت است

به گزارش قدس آنلاین، علی داوری افزود: تاکنون ساخت ۷۰ بنای یادبود شهدای گمنام از مجموع ۱۰۵ بنای برنامه‌ریزی شده در نقاط مختلف استان تکمیل و به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: هیات امنای هر یک از ۳۵ بنای یادبود در دست ساخت نیز در حال پیگیری امور اجرایی و تکمیل آنها هستند ولی از این تعداد اجرای پنج بنا پیشرفت چندانی نداشته است.

مسوول امور مهندسی و شهدای گمنام در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: فرمانداران، بخشداران، امامان جمعه، شهرداران، روسای شوراهای اسلامی، فرماندهان واحدهای محلی سپاه پاسداران، نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگانی از پیشکسوتان دفاع مقدس اعضای هیات امنای بناهای یادبود شهدای گمنام در این استان هستند.  

تاکنون پیکر پاک ۳۰۵ شهید گمنام در ۱۰۵ مکان یا مزار ویژه شهدای گمنام در شهرستانهای استان خراسان رضوی خاکسپاری شده است.

پیشتر نیز مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی از تخصیص ۵۰ میلیارد ریال برای ساخت و اتمام بناهای یادمان شهدای گمنام در این استان از سوی استانداری خبر داده بود.  

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفته بود: این مبلغ در اختیار شهرداریها قرار می‌گیرد تا ساخت یادمانها بر مزار شهدای گمنام با استفاده از ظرفیت کمکهای محلی و مشارکتهای مردمی با هدایت و نظارت فرمانداران و عاملیت اجرایی شهرداریها به سرانجام برسد.

استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی ۳۰۰ هزار رزمنده را در دوران دفاع مقدس به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل گسیل کرد.

این استان ۱۷ هزار و ۳۱۱ شهید، ۴۹ هزار و ۹۱۴ جانباز و سه هزار و ۳۹۲ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.