رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: ۵۶ مجوز سرمایه‌گذاری صنعتی به ارزش پنج هزار و ۹۴۷ میلیارد ریال، سال گذشته در این شهرستان صادر شد که این رقم نسبت به سال پیش از آن ۱۰۷ درصد افزایش داشته است.

سرمایه‌گذاری صنعتی در گناباد ۱۰۷ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، هادی ایزدی افزود: با صدور مجوز سرمایه گذاری صنعتی در مجموع هزار و ۸۲ فرصت شغلی در سطح واحدهای تولیدی این شهرستان ایجاد شد.

وی ادامه داد: همچنین میزان سرمایه گذاری صنعتی در گناباد در سال گذشته از نظر میزان اشتغال و ارزش ریالی سرمایه گذاری به ترتیب ۲۶ و ۵۷ درصد رشد نشان می دهد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: بیشترین مجوزهای سرمایه گذاری در زمینه تولید پودر بنتونیت، لنت ترمز، پوشاک،  کیت تشخیص، چراغ ال ای دی، محصولات بتنی، الیاف نساجی، محصولات فلزی، کود،  ظروف چینی تزئینی، تصفیه روغن، سنگ ساختمانی، سفال ماشینی و غیره صادر شد.
وی اظهار داشت: همچینن ۱۴ پروانه بهره برداری صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۶۲۴ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۱۱۵ نفر در سال ۱۳۹۹ در گناباد صادر شد که نسبت به سال قبل از آن لحاظ تعداد ۱۶ درصد و از نظر حجم سرمایه گذاری ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی میزان تعهد اشتغال بخش صنعت، معدن و تجارت گناباد در سال گذشته را ۳۱۰ نفر ذکر کرد و گفت: این در حالی است که با ایجاد ۴۳۰ اشتغال مستقیم، از تعهد داده شده پیشی گرفتیم.

وی افزود: ۲۰ طرح صنعتی برای استفاده از هزار و ۳۹۶ میلیارد ریال تسهیلات تولید و اشتغال و رونق تولید در حال تکمیل مدارک هستند و پرونده های آنها در دست اقدام است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: با وجود تشدید تحریم های دشمنان و افزایش مشکلات اقتصادی ناشی از آن، حفظ و صیانت از اشتغال موجود در کنار حمایت از طرحهای جدید سرمایه گذاری در اولویت اقدامات دولت در سال گذشته بود و با برگزاری جلسات متعدد کارگروههای اشتغال و سرمایه گذاری، تسهیل و حمایت قضایی، مسائلی مانند نوسازی و بازسازی خطوط تولید، اتمام طرحهای توسعه و نیمه تمام صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۶۰ درصد، جذب سرمایه گذاری های جدید بر اساس مزیتهای منطقه، کمک به بهبود فضای کسب و کار، ارتقاء بهره وری و بهبود شبکه توزیع و کنترل و تنظیم بازار  در اولویت رسیدگی مسوولان ذیربط قرار گرفت.

وی انجام ۱۵۸ مورد گزارش نظارتی بخش معدن، تعیین تکلیف وضعیت ۱۵ معدن که به دلایل مختلف در گناباد تعطیل بود و صدور ۲ پروانه بهره برداری معدنی با ذخیره ۶۶۰ هزار تن، پیگیری انجام طرح اکتشافات معدنی با اولویت کانی غیرفلزی را از دیگر اقدامات این اداره در سال گذشته برشمرد.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارد که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر بطور مستقیم و ۲ برابر این تعداد بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.