رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی خراسان رضوی، کندی و کاهش سرعت عمل رانندگان افغان و حجم زیاد بارهای ارسالی به مرز دوغارون را از عوامل ایجاد ترافیک در این مسیر عنوان کرد.

چرا مرز دوغارون دچار ترافیک سنگین شده است؟

به گزارش قدس آنلاین، احمد زمانیان در خصوص علت ترافیک ایجاد شده در مرز دوغارون اظهار کرد : به دلیل اعتراضی که رانندگان افغان پس از خسارت‌های وارد شده هنگام آتش‌سوزی اسلام قلعه داشتند، برای مدتی تردد درمرز دوغارون-افغانستان رخ نمی‌داد و این مسئله باعث شد بارهایی که باید به مقصد دوغارون ارسال می‌شدند و حجم زیادی نیز داشتند، درپارکینگ‌ها متوقف شوند.

وی افزود: هم‌اکنون چند روزی‌ است که مرزها باز شده و فعالیت‌های بازرگانی صورت می‌گیرند اما روند ترددها بسیار کند است. بر اساس نامه‌ای که از گمرک برای تمامی مبادی ورودی صادر شده، ارسال بار جدید به مقصد دوغارون فعلا ممنوع است و بارهایی که هم‌اکنون به این مرز فرستاده می‌شوند از قدیم بوده و به کندی پیش می‌روند.

وی افزود : میزان توقف کامیون‌ها در مرز دوغارون حداقل ۸ الی ۱۰ روز است. زیر ساخت‌های این مرز مانند سایر مرزهاست اما مشکل اصلی ما ازدحامی‌ست که اکنون در این مرز ایجاد شده و آن هم بخاطر کندی سرعت عمل رانندگان افغان است.

رییس انجمن شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقل خراسان رضوی همچنین  درخصوص جبران خسارت‌های وارد شده به کامیون‌های ایرانی در حادثه آتش سوزی گمرک اسلام قلعه، خاطر نشان کرد : تعدادی از کامیون‌ها که بیمه داشتند، خسارات خود را دریافت کرده و تعدادی دیگر که بیمه نداشتند درحال پیگیری برای دریافت خسارت‌های خود هستند. جبران خسارات از طریق دولت افغانستان هنوز صورت نگرفته و تا کنون هیچ اقدامی در این زمینه از جانب افغانستان انجام نشده است.  

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.