بوشهر-سخنگوی سازمان اورژانس کشور از آماده باش ۵۵ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس برای اعزام به محل وقوع زمین لرزه بوشهرخبر داد.

زلزله ۵/۹ریشتری بوشهر را لرزاند/اعلام وضعیت نارنجی در ۴استان/آسیب دیدگی برخی آثار فرهنگی

به گزارش قدس آنلاین،مجتبی خالدی بااشاره به زمین لرزه ۵.٩ ریشتری بوشهر اظهار کرد: حوالی ساعت ١١:١١ دقیقه زمین لرزه ای باقدرت ۵.٩ ریشتری بوشهر حوالی بندر گناوه را لرزاند و تاکنون نیز چهار پس لرزه داشته است.

وی ادامه داد: ۵٠ آمبولانس از استان های همجوار، پنج اتوبوس آمبولانس و سه بیمارستان صحرایی از شهرکرد، شیراز و اصفهان درحالت آماده باش هستند.

قوسیان‌مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: پنج تیم ارزیاب به محل زلزله اعزام شده اند.

وی افزود: حدود ۳۰ روستا در منطقه زلزله زده وجود دارد و امیدواریم با توجه به وقوع زلزله در ساعات روز، تلفات جانی نداشته باشیم.

وی اظهار کرد: در پی این زلزله ، ۱۰ تیم ارزیاب هلال‎‌احمر به منطقه حادثه دیده اعزام شده اند و ۴ بالگرد در استان‌های بوشهر، شیراز، فارس و کرمان آماده باش هستند.

وی گفت:اعلام آماده باش و وضعیت نارنجی به استان‌های خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان انجام شده است. در حال حاضر ارتباط با دهیاری ها و بخشداری ها در حال انجام و ارزیابی است و گزارش خسارات احتمالی این زمین لرزه متعاقبا اعلام خواهد شد.

سخنگوی سازمان اورژانس اعلام کرد:  آمبولانس از استانهای همجوار، پنج اتوبوس آمبولانس و سه بیمارستان صحرایی از شهرکرد، شیراز و اصفهان درحالت آماده باش هستند.

این زلزله تا کنون یک مصدوم داشته و یک پایگاه اورژانس نیز ترک برداشته است. تاکنون گزارشی در این خصوص ارایه نشده است اما دو تیم ارزیاب در محل حضور دارند.

در پی وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر بندر گناوه در استان بوشهر و در پی آن احساس شدن در استانهای فارس و خوزستان، تاکنون حدود ده روستا در مرکز وقوع زلزله دچار خساراتی از جمله ترک‌خوردگی دیوارها، تخریب منازل و آسیب دیدگی برخی آثار تاریخی شده اند و تاکنون مصدومیت ۵ نفر گزارش شده و تیم ارزیابی در حال بررسی سطح خسارت و نیازهای زلزله زدگان است.

نصرالله ابراهیمی، معاون میراث‌فرهنگی استان بوشهر گفت: در بررسی‌های اولیه گزارشی مبنی بر آسیب و تخریب آثار بر اثر این زمین لرزه در نزدیکی کانون زلزله که شهرستان گناوه بوده است اعلام نشده و در دیگر شهرستانها هم با اعزام کارشناسان میراث‌فرهنگی در محل، جزییات خسارات احتمالی در حال بررسی است.

وی تاکید کرد: به همین دلیل اولویت اول ما در این سال‌ها، تثبیت بنا و اجرای عملیات رفع خطر احتمالی بوده که در بیشتر آثار استان، انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.