برادران معاون اول رئیس‌جمهور در واکنش به نطق یکی از نمایندگان مجلس، در جوابیه ای که در صحن پارلمان رائت شد اعلام کردند از این نماینده به مراجع قضایی شکایت می‌کنند.

برادران جهانگیری از نماینده گرمسار شکایت کردند

قدس آنلاین: علی کریمی فیروز جایی عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، نامه ابراهیم و مهدی جهانگیری برادران معاون اول رئیس جمهور در واکنش به اظهارات نماینده مردم گرمسار را قرائت کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

آقای اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در مجلس چندی پیش با کلماتی سخیف به برادر معاون اول رئیس جمهور اتهام دزدی وارد کرد.

متأسفانه جایگاه و شأن رفیع مجلس شورای اسلامی که در منظومه فکری و کلامی امام راحل از آن به عنوان رأس امور یاد شده است، به راحتی و با بی پروایی تمام توسط نماینده مذکور شکسته شد و تأسف بار تر این که فرد یاد شده هیچ گونه اخطاری در حین سخن و پس از این رفتار غیر اخلاقی و غیر قانونی خود دریافت نکرد.

پرواضح است که طرح اتهام کلی دزدی به برادر معاون اول رئیس جمهور بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی فقط با هدف تخریب معاون اول رئیس جمهور و تشویش افکار عمومی صورت گرفت.

نظر به اینکه این نماینده بدون نشانه خاصی از مفهوم کلی برادر رئیس جمهور استفاده کرده است، این توضیح را ضروری می دانیم که دکتر اسحاق جهانگیری چهار برادر به نام های محمد، یعقوب، ابراهیم و مهدی دارد که محمد و یعقوب در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند و ابراهیم نیز جانباز دفاع مقدس و بازنشسته آموزش و پرورش است و مهدی هم از فعالان بخش خصوصی است.

نکته حائز اهمیت این است که فعالیت های اقتصادی مهدی نیز هیچ گونه ارتباطی با دولت و معاون اول رئیس جمهور ندارد و در پرونده قضایی مهدی که منجر به رأی نهایی نیز شده است، هیچ گونه اتهام دزدی و اختلاسی مطرح نیست.

لذا اینجانبان، ابراهیم و مهدی جهانگیری برادران دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که توسط اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در جلسه علنی مجلس با تهمت دزدی مورد هتک واقع شدیم، مطابق با فرمایش امام(ره) و براساس آئین نامه داخلی مجلس مبنی بر اینکه چنانچه از تریبون مجلس علیه کسی تهمت و اتهامی وارد شود، مجلس موظف است پاسخ فردی را که مورد توهین واقع شده است را منتشر کند و بر این اساس خواستار قرائت این نامه و رسیدگی به آن در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس هستیم.

ضمنا از آنجا که اتهام مطرح شده مصداق بارز توهین، افترا و جرم بوده و مطابق با موادی از قانون مجازات اسلامی است، شکایت خود را به مراجع ذیصلاح هم ارائه خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    جناب جهانگیریها شما و دولتتان هر غلطی که خواستید در این مملکت کردید ولی کسی حق حتی گفتنشان را ندارد و از او شکایت کرده و راهی زندان دولتی میکنید و دائما هم همانند اربابتان آمریکا دم از آزادی بیان میزنید شما روی سنگ قزوین را سفید کردید شما با آن پرونده سنگین اگر بخشیده شوید این نماینده مجلس که فقط گندکاریهایتان را بازگو کرده است حتما به طریق اولی بخشیده میشود در ضمن گفتن سهل است شماها باید محاکمه و به اشد مجازات محکوم شوید.