معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری به دلیل وزش باد گرم در سواحل خزر دمای هوا ۶ تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد و از پنج‌شنبه تا اوایل هفته آینده کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما را در این مناطق خواهیم داشت.

بارش‌ها تاکنون ۵۳درصد کمتر از سال زراعی قبل/افزایش و سپس کاهش محسوس دما در سواحل خزر

قدس آنلاین؛ صادق ضیائیان در گفت‌وگو با فارس،‌ در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: روز آینده ۳۰ فروردین در شمال هرمزگان و استان‌های کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد داریم. 

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است و در شمال‌غرب بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: چهارشنبه اول اردیبهشت در استان‌های آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی و اردبیل، همچنین ارتفاعات البرز مرکزی بارش خفیف باران خواهیم داشت که این شرایط چهارشنبه شب در استان‌های گیلان و مازندران حاکم است. 

ضیائیان اظهار کرد: پنج‌شنبه ۲ اردیبهشت در ارتفاعات و دامنه‌ای البرز و زاگرس بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد داریم. 

وی اظهار داشت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری به دلیل وزش باد گرم در سواحل خزر دمای هوا ۶ تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد و از پنج‌شنبه تا اوایل هفته آینده کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما را در این مناطق خواهیم داشت. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: ‌آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۵  و ۱۷ درجه خواهد بود. 

وی اضافه کرد: روز آینده شهر کرد با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۳۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود. 

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۹۹) تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ رقم ۱۱۲.۲ میلی‌متر ثبت شد. میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۴۰.۸ میلیمتر بود که بارش سال جاری ۵۳.۴ درصد کمتر از سال گذشته است. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.