۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 748461

انتخابات ۱۴۰۰ و فرصت روشنگری در ماه مبارک رمضان

رسول رضایی پژوهشگر حوزه علمیه اصفهان

الف _  امام خمینی(ره) در بیانات روشنگرانه خود در تاریخ ۸مرداد ۱۳۶۴ درباره اهمیت و ضرورت شرکت مردم در انتخابات می‌فرمایند : «از مسائلی که ما در پیش داریم الان قضیه انتخابات رئیس جمهور است. من کار ندارم کی رئیس‌جمهور می‌شود، به من مربوط نیست، من خودم یک رأی دارم به هر که دلم می‌خواهد می‌دهم، شما هم همین‌طور. اما اگر بخواهید در مقابل دنیا اظهار حیات بکنید که بگویید ما بعد از گذشتن چندین سال زنده هستیم، باید مشارکت کنید. اگر خدای نخواسته از عدم مشارکت شما یک لطمه‌ای بر جمهوری اسلامی وارد بشود، بدانید که آحاد ما که این خلاف را کرده باشیم خدای نخواسته، مسئول هستیم. مسئول پیش خدا هستیم». (صحیفه نور، جلد ۱۹، صفحه ۱۹۵)

ب _  در عصری زندگی ‌می‌کنیم که توپخانه رسانه‌ای و عملیات روانی دشمن به‌شدت علیه انقلاب اسلامی ‌مشغول فعالیت و دروغ پراکنی به‌منظور تغییر و تحریف افکار عمومی جامعه است تا درنهایت  کاهش مشارکت و ناامیدسازی مردم از انتخابات ۱۴۰۰ را رقم بزنند. کم نیستند بلندگوهای ریز و درشت تبلیغاتی جریان نفاق، مزدوران داخلی، کانال‌های ماهواره‌ای خارجی، قلم‌های منحرف و پست‌های مسموم مجازی که چند هدف عمده را در این جنگ نرم روانی رسانه‌ای دنبال می‌کنند:

 ۱-کمرنگ سازی انگیزه آحاد مردم برای حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

۲- بزرگنمایی تحریم و ضریب دادن به آن، با هدف لاپوشانی سوء مدیریت برخی مسئولان غربزده.

۳_ سیاه‌نمایی اوضاع کشور، القای یأس، ترس، ناامیدی، بن‌بست‌نمایی و اینکه برای رهایی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا هیچ چاره‌ای نیست جز کرنش، تسلیم، مذاکره به هر قیمت.

ج _ در این نبرد تمام‌عیار جنگ اقتصادی فرهنگی و در این عرصه فضاسازی رسانه‌ای دشمن که با هدف تغییر افکار عمومی به منظور مدیریت رفتار عمومی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ صورت می‌گیرد، سنگینی مسئولیت نخبگان در باب ضرورت  عبرت‌گیری از پیامدهای شکست برجام و روشنگری ‌نسبت به خسارت‌های معطل ساختن هشت‌ساله اقتصاد کشور برای مذاکره با چند کشور خبیث و عهدشکن غربی، اهمیتی دوصد چندان پیدا می‌کند.

کمترین و ساده‌ترین وظیفه نخبگان آگاه و مؤمنان بیدار حاضر در صحنه این است که علاوه بر حضور مؤثرتر در فضای مجازی برای پاسخ‌دهی به شبهات و هجمه‌های روانی رسانه‌ای دشمن، با ارتباط‌گیری چهره به چهره با افراد  فامیل و همکار و همسایه در محافل دوستانه و به‌ویژه در پایان جلسات جزء‌خوانی قرآن کریم، قبل و بعد از مراسمات دعا و نماز، بعد از سفره‌های افطاری، بهره‌گیری از فرصت سخنرانی مناسبت‌های معنوی شب‌های احیا و قدر ماه مبارک رمضان و... مردم را نسبت به حضور پرشور در انتخابات ۱۴۰۰ راغب‌تر و مشتاق و امیدوار سازند و در مرحله بعدی اطرافیان خود را از زیان‌ها و خطرات انتخاب نامزد منسوب به تفکر غرب‌گرا یا ناکارآمدان امتحان‌پس‌داده آگاه کنند و افراد را برای رأی دادن به نامزد منسوب به گفتمان انقلابی، جهادی، با رویکرد تکیه به جوانان، فعال‌سازی ظرفیت‌های عظیم داخلی، فرهنگ ما می‌توانیم و... مجاب و روشنگری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.