نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه عده‌ای از نمایندگان نزدیک به دولت دنبال استیضاح وزیر بهداشت بودند، از منتفی شدن این مسئله خبر داد.

استیضاح نمکی سیاسی‌کاری بود و منتفی شد/ نمایندگان نزدیک به دولت دنبال استیضاح بودند

قدس آنلاین: علی اصغر باقرزاده درباره خبر استیضاح وزیر بهداشت در مجلس، اظهار داشت: موضوع به جریان افتادن استیضاح آقای نمکی صحت ندارد و حتی اعلام وصول هم نشده است.

وی افزود: فقط زمزمه‌هایی در این خصوص توسط عده ای مطرح شده بود که سیاسی‌کاری است و مجلس هم با آن همراهی نمی‌کند؛ در واقع، برخی نمایندگان نزدیک به دولت، مدعی ضعف این وزارتخانه در روند مقابله با بیماری کرونا بوده و دنبال استیضاح وزیر بودند که با صحبت‌هایی که دیگر نمایندگان با آنها کردند، این موضوع منتفی شده و اصلا مطرح نیست.

 نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در شرایطی که کشور وارد موج چهارم شیوع بیماری کرونا شده که از موج‌های قبلی خطرناک‌تر هم هست، مطرح کردن این مسائل اصلا به نفع کشور نیست؛ چراکه باعث تزلزل در وزارت بهداشت به عنوان خط مقدم مقابله با بیماری می‌شود.

باقرزاده در عین حال با انتقاد از عملکرد ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: مجلس نسبت به عملکرد این ستاد و شخص رئیس جمهور انتقاد جدی دارد که نتوانسته دوگانه‌های کاذب مانند «سلامت - آموزش»، «سلامت - گردشگری» یا «سلامت - اقتصاد» را به خوبی درک کرده و مدیریت کند و نظرات کارشناسی را هم با لجبازی نادیده گرفته است.

وی تاکید کرد: محور کارشناسی تصمیمات ستاد ملی کرونا، باید نظرات وزارت بهداشت باشد، اما متاسفانه در عمل اینطور نبوده و مدیریت خوبی اعمال نشده است؛ به همین خاطر کمیسیون بهداشت با جدیت پیگیر نامه ارسالی هفته گذشته به قوه قضائیه خواهد بود تا به پرونده سوء مدیریت ستاد رسیدگی شود.

گفتنی است در هفته های اخیر انتقادها و گلایه های تند و صریح سعید نمکی وزیر بهداشت از عدم همراهی دولت در ستاد ملی کرونا با توصیه های کارشناسی وزارت بهداشت، از جمله بی توجهی به درخواست این وزارتخانه به لزوم اعمال محدودیت ها و منع سفر در نوروز ا واکنش نزدیکارن رئیس جمهور روبرو شده و خبرها حاکی از ناراحتی و عصبانت=یت دولت از سعید نمکی است.

وزیر بهداشت در روزهای اخیر نیز به برخی از تصمیمات غیر کارشناسی و مداخله در امور تخصصی بخش بهداشت و درمان از جمله اضهارات روحانی در مورد وادات واکسن توسط بخش خصوصی به شدن انتقاد کرده و گفته بود پس از اظهارات رئیس جمهور از درخواست ماست فروش و سیمان فروش برای وارد کردن واکسن خبر داده بود.محمود واعظی رئیس دفتر ورحانی هم دو هفته پیش در واکنش به انتقادهای نمکی در گفتگو با خبرنگاران گفته بود جای این انتقادها در جلسات است نه در بین عموم.

وی افزود: وقتی که ستاد ملی تصمیم می‌گیرد دیگر یک تصمیم جمعی است و تصمیمات ستاد با در نظرگرفتن همه جنبه‌های زندگی مردم است. شاید برای یک پزشک راحت باشد که بگوید اولین کار این است که ما همه کشور را ببندیم اما برای این کار اول باید یک بودجه بزرگی را فراهم کنیم تا کسی که مغازه‌ای دارد و برای آن اجاره، مالیات و چک می‌دهد یک تدبیری داشته باشیم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری یادآور شد: البته این هم کار درستی نیست که وقتی همه مردم رعایت می‌کنند و فوتی‌ها کم می‌شود، یک دستگاه فکر کند همه کارها را او کرده است و به آن افتخار کند اما به محض اینکه اتفاقی می‌افتد یا مردم رعایت نمی‌کنند یا به هر دلیل دیگری موج تازه‌ای شکل بگیرد، انگشت اتهام را به سمت دستگاه‌های دیگر بگیریم. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.