بجنورد-رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از انهدام یک باند کلاهبرداری که با وعده برنده شدن در قرعه کشی در فضای مجازی اقدامات مجرمانه انجام می‌دادند، خبر داد.

باند کلاهبرداران سایبری در خراسان شمالی متلاشی شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ یوسف شاکری با اعلام جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه افرادی با ترفند برنده شدن در قرعه کشی اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده اند، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان با انجام تحقیقات فنی و بررسی اظهاراشت شاکیان پرونده، مشخص شد متهمان با ارسال پیامک‌ و تماس های کذب تحت عنوان " برنده شدن در انواع قرعه کشی" اقدام به کلاهبرداری می کردند، افزود: این افراد برای رد گم کردن و پنهان ماندن هویت شان مبالغ کلاهبرداری شده را به حساب‌های مختلف واریز و اقدام به خرید کالا و جواهرات می کردند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه کارآگاهان سایبری با هماهنگی لازم و اقدامات فنی و پلیسی دو نفر از اعضای این باند که یک خانم و یک آقا بودند را شناسایی و در یک عملیات سایبری دستگیر کردند، یاد آور شد: این افراد ابتدا اقدامات مجرمانه خود را انکار کردند اما پس از مواجه با ادله دیجیتال و مستندات پرونده لب به اعتراف گشودند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در روند رسیدگی به پرونده مشخص می شود متهمان با همکاری افراد سابقه دار دیگر که در زندان رجائی شهر زندانی بودند به صورت گسترده اقدام به کلاهبردای می کردند، یاد آور شد: متهمان در نهایت بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ شاکری در ادامه با تاکید بر اینکه کلاهبرداران با ترفند های مختلف و تبلیغات اغوا کننده اطلاعات بانکی آن‌ها را دریافت می‌کنند، خاطر نشان کرد: شهروندان در این فضا باید محتاط بوده و فریب وعده‌های دروغین را نخورند که یکی از این وعده‌ها پیامک‌های کذب تحت عنوان " برنده شدن در انواع قرعه کشی" است.

وی بیان داشت: شهروندان به هیچ عنوان به این گونه پیامک‌ها یا تماس‌ها اعتنایی نکنند، چرا که قطعاً اینگونه تماس‌ها و پیامک‌های دریافتی راهی برای به دام انداختن و خالی کردن حساب‌های بانکی از طرف کلاهبردارن است؛ متاسفانه در مواردی به فرد مال باخته اعلام می شود برنده قرعه کشی شده، وی را با بهانه های مختلف پای دستگاه ATM کشانده و اهداف خود را عملی می کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی به هموطنان توصیه کرد: در صورت مواجهه با موارد مشکوک و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.