بجنورد- رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بر اساس آخرین اعلام وضعیت شهرهای کرونایی، از ۳۰ فروردین ۱۴۰۰، شهرهای بجنورد، اسفراین و جاجرم قرمز تیره شدند.

۳شهرستان خراسان شمالی در وضعیت قرمز تیره قرار دارند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، سید احند هاشمی با بیان اینکه  شهرستانهای شیروان، گرمه، فاروج و مانه و سملقان نیز قرمز اعلام شدند اظهار داشت: راز و جرگلان تنها شهرستان با وضعیت نارنجی در استان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده، از ۲۹ فروردین ماه تاظهر ۳۰ فروردین ماه، متأسفانه ۳ نفر از مبتلایان به کرونا در استان فوت شد.

 هاشمی افزود: با بستری ۱۱۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۴۳۶ بیمار دارای علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی ضمن تاکید بر زدن ماسک و دوری از تجمعات خاطرنشان کرد: بیشتر مبتلایان افرادی هستند که در مراسم های عروسی و عزا، دورهمی های خانوادگی شرکت کرده اند و یا در تعطیلات به سفر رفته اند و هم اکنون نگران برگزاری مراسم های افطاری هستیم.

وی افزود: در هفته گذشته شاهد سیر بسیار شدید صعودی در تعداد مبتلایان به بیماری کرونا به صورت سرپایی و بستری بودیم و هم اکنون ابتلا به بیماری برای بیش از ۵۰ درصد از تست دهندگان مثبت است و پیش بینی می شود در صورت ادامه این روند با کمبود تخت در بیمارستان ها روبرو شویم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.