رئیس مجلس گفت: اگرچه مجلس هفته آینده جلسه علنی برای رأی‌گیری نخواهد داشت اما مسائلی همچون مسائل هسته‌ای، موضوع بورس، موضوع کرونا مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

قالیباف: مسائل بورس، هسته‌ای و کرونا هفته آینده در مجلس پیگیری می‌شود

قدس آنلاین: محمدباقر قالیباف ر آغاز نشست علنی امروز (سه‌شنبه 31 فروردین) مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ما در شرایط سخت کرونایی به سر می‌بریم و اکثر قریب به اتفاق شهرها و شهرستان‌ها در شرایط قرمز کرونایی به سر می‌برند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از دولت می‌خواهیم که در بحث کنترل و قرنطینه‌ها و اعمال محدودیت‌ها دستگاه‌های مسئول تلاش بیشتری را انجام دهند تا با کنترل و قرنطینه‌ها بتوانیم روند رشد صعودی بیماری کرونا را متوقف کنیم و آن را کاهش دهیم. 

وی افزود: اقشار مختلف جامعه بدانند ما متوجه شرایط سخت اقتصادی و معیشتی جامعه هستیم و تمام تلاش مجلس و دولت بر این است که حمایت لازم در این شرایط از اقشار مختلفی که در حوزه تعطیلی آسیب می‌بینند به عمل آید. 

قالیباف خاطرنشان کرد: به خاطر سیر صعودی شیوع ویروس کرونا مجلس تصمیم گرفت جلسات کمیسیون‌ها و صحن مجلس در هفته آینده برای رأی‌گیری برگزار نشود و در هفته آینده به خاطر شرایط خاص کرونایی کشور در دو روزی که جلسه مجلس برگزار می‌شد، جلسه علنی برگزار نمی‌کنیم اما مجلس فعال است و نمایندگان در اینجا هستند و به شهرستان‌ها نمی‌روند چرا که در شهرستان‌ها هم شرایط کرونایی است. 

وی با بیان اینکه انتشار خبر تعطیلی مجلس در هفته آینده درست نیست اظهار داشت: من اعلام می‌کنم که رئیس و هیأت رئیسه‌های کمیسیون‌های امنیت ملی و سیاست خارجی، اقتصادی، صنایع و معادن، انرژی و بهداشت و درمان حتماً در شرایط کنونی در رابطه با مسائل هسته‌ای در بحث مربوط به مسائل بورس مخصوصا در بحث مربوط به کرونا و بهداشت و درمان حتما فعالیت‌هایشان در مجلس ادامه دارد اما جلساتی که در کمیسیون‌ها و صحن برگزار می‌شود را در هفته آینده به صورت رسمی که همه حضور داشته باشند و رأی‌گیری در آن انجام شود نخواهیم داشت. 

وی افزود: البته اگر لازم باشد که ما صحن را هم تشکیل دهیم حتما هفته آینده این کار را انجام می‌دهیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: دو هفته آینده نیز که ما لیالی قدر را داریم نمایندگان به حوزه‌های انتخابی خودشان می‌روند. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.