عباس قبادی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت و دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار آخرین وضعیت تامین کالاهای مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

آخرین وضعیت تامین کالاهای مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان

«عباس قبادی»   معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت و دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار در گفت‌وگو با قدس آنلاین در باره آخرین وضعیت تامین کالاهای مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان گفت: در حال حاضر انواع کالاهای مورد نیاز مردم به وفور در دسترس قرار گرفته است، روند توزیع کالاها به شکلی بوده است که خوشبختانه هیچ گزارشی مبنی بر نبود یا کمبود کالای خاصی در سطح کشور نداریم؛

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت افزود: سهمیه جداگانه شکر و روغن و برنج به ۳۱ استان کشور تخصیص داده شده و در حال توزیع است؛ قیمت خرما هم امسال نسبت به سالهای گذشته تغییری نداشته و قیمت خرما بسته به کیفیت آن هر کیلو ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان است.

قبادی در رابطه با آخرین وضعیت بازار مرغ نیز گفت: مشکلاتی که در رابطه با بازار مرغ داشتیم هم به فضل الهی فروکش کرده است و شاهد شرایط خوبی هستیم؛ قیمت مصوب مرغ همان ۲۴هزار و ۹۰۰ تومان است.

به گفته دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار  توزیع روغن به شکلی بوده است که امروز روغن مایع مورد نیاز مردم به وفور هم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هم در فروشگاه‌های منتخب و اصناف یافت می‌شود؛ در رابطه با وضعیت روغن جامد و نیمه جامد هم به اندازه مورد نیاز آنها در اختیار اصناف و صنایع قرار داده شده است در برخی فروشگاه‌های منتخب هم روغن نیمه جامد توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه از آغاز ماه مبارک رمضان تا به امروز گزارشی مبنی بر کمبود کالایی نداشتیم گفت اگر در برخی مناطق کشور در برخی ساعات و روزها با کمبود برخی کالاها مواجه بودیم به دلیل مشکلاتی است که در زمینه حمل و نقل ایجاد می شود وگرنه هیچ گونه کم و کسری در بازار دیده نمی‌شود.

قبادی در رابطه با روند تامین زولبیا و بامیه در ماه رمضان نیز اظهار داشت: زولبیا و بامیه توسط کمیسیون‌های نظارت قیمت گذاری شده است و مشکلی در این زمینه نیز وجود ندارد و بازار در شرایط آرامی به سر می برد البته شیوع کرونا نیز در این رابطه بی‌تاثیر نبوده است اما در مجموع شرایط بازار خوب و آرام است.

دبیر کارگروه ستاد تنظیم بازار  از مردم خواست در صورت مشاهده  تخلفات احتمالی در زمینه توزیع و فروش کالا از طریق سامانه ۱۲۴، تعزیرات و ادرات صنعت معدن و تجارت استان‌ها نسبت به گزارش و ثبت شکایات خود اقدام و ستاد تنظیم بازار را در این زمینه یاری کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 0
    الحمدلله حسب فرمایشات جناب قبادي اوضاع آرام و ایام بکام است !!!! خدا را شکر خیال ایشان راحت است حال اگر کسی نمیتواند زولبیا و خرما ومرغ و...بخرد مقصر خودش است خخخخخ