یک هنرمند خوشنویس می‌گوید: من به گالری‌دارها پیشنهاد می‌دهم فضا را برای نمایش آثار هنرمندان در بستر مجازی فراهم کنند. عرضه هنر، یک کار مدیریتی است و گالری‌دار و مجموعه‌دار باید آن را پیگیری کند و وظیفه هنرمندان خلق کردن است. بنابراین نباید همه چیز را از هنرمند بخواهند، بلکه باید دوش هنرمند را از مسئولیت های دیگر خالی کنند.

یک رنسانس هنری در راه است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر قدس آنلاین، اسرافیل شیرچی هنرمند خوشنویس با اشاره به فعالیت‌های هنری‌اش در دوران کرونا گفت: واقعیت این است که در این روزهایی که همه درگیر کرونا هستیم، شاید خانواده‌ها بیشتر از قبل تمایل دارند به خودشان و حال و هوای روحی‌شان رسیدگی کنند و طبعاً بیشتر هم سراغ آثار هنری می‌روند تا احوالات خانه را با آثار هنری طراوت ببخشند. بنابراین برای من و هنرمندان دیگر فرصت کار و مشاقی کردن وجود دارد. طی این مدت نیز درگیر سفارش‌های کاری و مشغول آماده کردن آثار هنری بودم.

وی در ادامه افزود: در کنار اینها مطالعه و تحقیقاتی هم پیرامون هنرهای مختلف به ویژه آنچه در دوره‌های گوناگون بر هنر و فرهنگ این سرزمین گذشته، دارم. من این فرصت را غنیمت می‌دانم و سراغ موضوعاتی می‌روم که شاید این روزها خیلی طرفدار ندارد و هنرهای قدیم همچون قالیچه‌های ابریشمی، وسایل و ظروف قدیمی که اشعار زیبای معنوی و مذهبی روی آن نوشته می‌شد را مطالعه می‌کنم.

شیرچی با اشاره به حضور در نمایشگاه‌های هنری گفت: سال گذشته چند نمایشگاه گروهی برگزار شد که در آنها شرکت داشتم، اما ترجیح می‌دهم نمایشگاه‌های انفرادی‌ام را برای وقت و فرصتی بهتر بگذارم که بقول هنرمندان احوالات مردم تغزلی‌تر است.

این هنرمند خوشنویس با بیان این که هر راه سخت و روزگار دشواری یک راهگشایی‌هایی هم با خودش همراه دارد که مردم بتوانند در آن زندگی کنند، گفت: بهرحال این بیماری نه تنها در کشور ما بلکه در کل جهان سایه انداخته و شاید زمان زیادی طول بکشد تا از شر آن رها شویم. من فکر می‌کنم فضای مجازی در آستانه قرن بیست و یکم فرصت مغتنم و بهتری است که می‌توان به واسطه آن ارتباط با مخاطب را حفظ کرد. در این شرایط بهترین کار برپایی نمایشگاه‌های آنلاین توسط گالری‌هاست تا هنرمندان بتوانند کارشان را به نمایش و فروش بگذارند.

وی در ادامه تاکید کرد: ما امروز در شرایطی هستینم که پنجره‌های ارتباطی جامعه تا حدود زیادی بسته است، اما پنجره‌های فضای مجازی که بسته نیست و همه با یکدیگر در ارتباط هستند. به نظرم هنرمند باید کارهایش را در همین فضا عرضه کند و همین اتفاق منجر به ادامه حیات هنری وی و رشد هنر این سرزمین می‌شود.

شیرچی گفت: من به گالری‌دارها پیشنهاد می‌دهم فضا را برای نمایش آثار هنرمندان در بستر مجازی فراهم کنند. عرضه هنر، یک کار مدیریتی است و گالری‌دار و مجموعه‌دار باید آن را پیگیری کند و وظیفه هنرمندان خلق کردن است. بنابراین نباید همه چیز را از هنرمند بخواهند، بلکه باید دوش هنرمند را از مسئولیت های دیگر خالی کنند.

به گفته این هنرمند پیشکسوت، چه بسا کسانی که تابحال علاقه و تمایلی به خرید آثار هنری نداشتند سراغ گالری‌ها بیایند و به این فضا جذب شوند. به نظرم برای چنین اتفاقی در جامعه باید فرهنگ سازی شود و از سویی دیگر گستره فضای مجازی باید قوی‌تر عمل کند که هنرمندان با فراغ بال آثارشان را عرضه کنند.

شیرچی در پایان گفت: حفظ روحیه در این شرایط خیلی مهم است. فراموش نکنیم زمانی که انسان به سمت هنر می‌رود از نظر روحی هم در شرایط دشوار قوی‌تر می‌شود و امیدوارم این رنسانس و تولد دیگر به بهترین شکل برای بشر معاصر رقم بخورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.