لبنانی‌ها تصور می‌کردند سازمان ملل از آن‌ها در مقابل اسرائیل که راه کشتار را در پیش گرفته بود، حمایت می‌کند به همین سبب به مرکز نیروهای فیجی در قانا پناه بردند اما...

کشتار قانا؛ شاهد تاریخی که هرگز فراموش نخواهد شد

قدس آنلاین: لبنانی‌ها هر ساله روز هجدهم آوریل جنایت هولناک صهیونیست‌ها در قانا را به جهانیان یادآوری می‌کنند.

در حالی که ربع قرن از جنایت قانا در لبنان می‌گذرد، خاطرات آن هنوز در اذهان لبنانی‌ها پاک نشده است.

سامر حاج علی گزارشگر شبکه همراه با پخش تصاویری از آثار جنایت قانا در لبنان و اجساد برخی قربانیان این جنایت هولناک گفت: این تصاویر با وجود گذشت ۲۵ سال، از اذهان لبنانی‌ها پاک نمی‌شود. خون‌های پاک زیادی در این جنایت که سالگرد آن هجدهم آوریل هر سال است، بر زمین ریخته شد.

در ادامه گزارش آمده است: لبنانی‌ها تصور می‌کردند سازمان ملل به سبب بی طرفی خود و بیانیه‌های صلح که صادر می‌کند از آن‌ها در مقابل اسرائیل که راه کشتار را در پیش گرفته بود، حمایت می‌کند به همین سبب به مرکز نیروهای فیجی در قانا پناه بردند.

محمد اسماعیل یکی از نجات یافتگان جنایت قانا گفت: مردم وارد یک کلیسا که متعلق به نیروهای سازمان ملل بود پناهنده شده بودند و من هم آنجا بودم که ناگهان آنجا را هدف قرار دادند.

محمد کرشت شهردار قانا گفت: باید این مناسبت را زنده نگاه داریم و به همه جهانیان یادآوری کنیم که در چنین روزی در سال فجیع‌ترین جنایت در قرن بیستم به وقوع پیوست و ۱۰۶ نفر قربانی آن شدند و صدها نفر نیز زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.