یکی دیگر از سلسله جلسات نشست کمیسیون مشترک برجام که از ساعت چهارده به وقت وین در گراندهتل وین آغاز شده بود، دقایقی پیش پایان یافت و قرار شد گفتگوها در هفته آینده ادامه یابد.

دیپلمات‌ها برای مشورت به تهران بازمی‌گردند

به گزارش قدس آنلاین، در این نشست، روسای هیات‌های مذاکره کننده کشورهای طرف ‌برجام به بحث و بررسی در خصوص آخرین وضعیت گفتگوهای فنی و پیش‌نویس های اولیه متون و نحوه تداوم گفتگوها پرداختند. 

در نشست امروز کمیسیون مشترک، سید عباس عراقچی رئیس هیأت ایرانی ضمن تصریح مجدد اصول و مواضع جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برجام و مسیری که باید طی شود، روند کنونی گفتگوها را به رغم دشواری ها و چالش های موجود، رو به جلو ارزیابی کرد.‌ 

عراقچی در عین حال تأکید کرد که هیات ایرانی هر زمان که روند گفت و گوها به سمت زیاده خواهی، وقت کشی و چانه زنی های غیرمنطقی برود، گفت و گوها را متوقف خواهد کرد. 

در این نشست، کشورهای مشارکت کننده در برجام توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسی فعلی (در حوزه لغو تحریم ها و هسته ای) هفته آینده یک گروه کارشناسی سوم نیز برای گفتگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام  ایجاد شود. 

هیات ها پس از مشورت در پایتخت های متبوع خود، هفته آینده ضمن از سر گیری نشست کمیسیون مشترک برجام،  گفت و گوهای فنی و کارشناسی را دنبال خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • gddog ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    امریکا و متحدانش با سوءاستفاده از موقعیت ناعدالانه دلار و نفوذشان در سستمهای مالی جهان مثل سوئیفت و FATF میخواهند موقتا برخی تحریمها برای کمک به نفوذیهای انتخاباتی شان در ایران در خرداد 1400 کمک کنند، اما قصد اصلی شان نابودی جمهوری اسلامی است/// امریکا و متحدان ضد ایرانی شان؛ تحریمهای اصلی مثل درامد نفتی و غیره نخواهد برداشت، تعلیق موقت باعث رای آوری جریان نفوذی غرب امریکایی-صهیونیستی یعنی تکنوکراتهای سرمایه دار (کاخ نشینان شمال شهری) گرین کارتی و دوتابعتی و خائنین نفوذی- همانهایی اسرار اتمی فاش و موجب ترور دانشمندان اتمی و موشکی و متحدان منطقه ای جمهوری شده اند- میشود، تا راههای دور زدن تحریم فاش و تا بعد کار را اقتصاد ایران تمام کند و موجب فروپاشی کامل ایران شوند، امریکا و متحدانش مثل اسرائیل و سعودی (گه میدانند جمهوری اسلامی در صورت تبدیل شدن به ابرقدرت نظامی و اقتصادی کار ناتمدن غربی صهیونی تمام میکند) به کمتر از نابودی جمهوری اسلامی رضایت نمیدهد! /// ایران بایست بطور کامل از برجام بیرون و راهی برود برای بازدارنده گی اتمی کامل ایجاد کند، در کنارش با زدن ریشه مافیای همدست دشمن خارجی (امثال مفسدان اقتصادی و محترکان و مخلان تولید و...) برنامه کامل خودکفایی بویژه کالاهای اساسی، و کمک به تبدیل بلوک چین ورسیه و ایران تکمیل کند، جلوی اسراف بیت المال بگیرد، و مالیات سنگین بر اشرافیت بگیرد. دیگر نباید امثال باستی هیل و خودروی میلیاردی و حقق نجومی در جمهوری اسلامی باشد. دستان رانتخوار کوتاه شود. /// حاشیه نشینی نباید باشد، مثلا اکثریت مردم و اغلب فرودست بادر کوچه خاکی و خانه بدون پلاک و ناامن باشد./// خجالت بکشید ای مدعیان عدالت حکومت علوی!، که در کنار صدمتری مشهد و نزدیک حرم امام رضا (ع) در مثلث میدان فهمیده تا خین عرب و شکری آلونکهای 50 متری کوچه های خاکی بدون پلاک است (شهردرای مشهد سالهاست بی اعتنایی میکند!) و اما در الهیه دهها کیلومتر دورتر از مرکز مشهد، مثلا با رانت باز شدن بلوار سجادیه به بزرگراه مشهد قوچان، زمین خالی از سه میلیارد تومان به سی میلیارد تومان برسد! این رانت ثروت باد آورده به جیب چه کسی میرود؟