مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ۵۳.۹ درصد فعالان مشاغل کدهای ۱، ۲، ۳ و ۴ در خراسان رضوی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی را رعایت نکردند، در حالی که اگر به دنبال رسیدن به وضعیت مطلوب هستیم باید میزان رعایت‌ها به بالای ۷۵ درصد برسد.

 ۵۴ درصد از مشاغل خراسان رضوی محدودیت‌های کرونایی را رعایت نکردند

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر حسنی اظهار کرد: از ۲۱ فروردین که طرح محدودیت و ممنوعیت فعالیت مشاغل‌های کدهای ۱ تا ۴ به مرحله اجرا در آمده تاکنون ۹ هزار و ۱۰۶ بازدید، ۷۰۰ اخطار، ۴۶۲ دادگاه و ۱۳۹ پلمب داشته‌ایم، ضمن اینکه در همین مدت ۳ هزار و ۳۲۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل استفاده کشف و معدوم‌سازی شده است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این مدت ۵۳.۹ درصد عدم رعایت را از سوی فعالان مشاغل کدهای ۱، ۲، ۳ و ۴ طبق رنگ‌بندی‌های کرونایی شاهد بودیم و ۴۶.۱ درصد هم این موضوع را رعایت کردند و برای اثربخشی بهتر باید بالای ۷۵ درصد رعایت‌ها را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه میزان رعایت مشاغل ممنوع‌الفعالیت در گروه‌های مختلف شغلی بین ۳۰ تا ۷۰ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی کرونایی فعالیت تالارها، سالن‌های پذیرایی، سینماها، استخرها، مراکز تفریحی آبی، باشگاه‌های ورزشی، گیم‌نت‌ها، طلافروشی‌ها، بوستان‌ها، بازارها، پاساژها، بنگاه‌های مسکن و خودرو، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، فروشگاه‌های عرضه پوشاک، کیف و کفش، آموزشگاه‌های رانندگی، خیاطی، زبان و غیره، مهدکودک‌ها، مدارس، دانشگاه‌‎ها و مراکز تعویض پلاک ممنوع است و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

حسنی تصریح کرد: تعطیلی واحدهای ممنوعه باید توسط مسئولان مستقیم شان پیگیری شده و با افراد متخلف طبق قانون برخورد شود، اگر کسی در این خصوص کوتاهی کند کم لطفی به مردم کرده، زیرا سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

مدیر گروه سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: زمان اولیه اعلام محدودیت‌ و ممنوعیت‌ فعالیت مشاغل در موج چهارم بحران کرونا با توجه به عدم بهبود وضعیت قرمز کرونایی انتهای هفته جاری تمدید شده، موضوعی که با توجه به افزایش آمار مبتلا و فوتی روزانه قابل پیش‌بینی بود و امیدواریم که با همکاری شایسته مردم با خادمان حوزه سلامت به وضعیت مناسبی برسیم تا شاهد فعالیت مجدد مشاغل محدود شده و ممنوع شده باشیم.

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.