مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای زنده نگهداشتن یاد شهدا است، گفت: یک هزار و ۳۱۸ نفر از شهدای استان در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیده‌اند.

۱۳۱۸ شهید استان خراسان رضوی در ماه رمضان به شهادت رسیدند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسین معصومی با بیان اینکه ۱۳۱۸ نفر از شهدای استان خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیده‌اند، گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای از خاطرات، رشادت‌ها و فداکاری‌ها است و در ماه رمضان ارج و مقام این فداکاری‌ها به اوج رسیده است.
وی افزود: جنگ و مبارزه با دشمن شب و روز نمی‌شناسد، رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با دهان روزه نیز با رژیم صدام می‌جنگیدند و با همان حال به شهادت می‌رسیدند. استان خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۳۱۱ شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است که از این تعداد۱۳۱۸  شهید در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیدند.
حجت‌الاسلام معصومی گفت: «روزه ‌داری»، «تأکید به قرائت قرآن»، «دعا برای رزمندگان اسلام»، «آرزوی شهادت»، «وحدت»، «توجه به فرامین اسلام» و «حفظ حجاب» از مهمترین مواردی است که شهدا در وصیت نامه‌های خود به آن تأکید ویژه کرده‌اند.  
مدیرکل بنیاد استان خراسان رضوی در خصوص تغییرات آمار شهدا و ایثارگران گفت: شهادت و جابه جایی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به استان خراسان رضوی و برگزاری کمیسیون‌های ایثارگری باعث می‌شود، آمار شهدا، جانبازان و آزادگان در طول سال چندین بار تغییر کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.