جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا بعدازظهر چهارشنبه درحضور رئیس‌جمهور برگزار شد و در این جلسه رؤسای کمیته‌های بهداشت و درمان و اجتماعی ـ امنیتی گزارشی از آخرین وضعیت شهرها و استان‌های کشور از نظر شیوع کرونا ارائه کردند.

محدودیت‌ها تا پایان هفته آینده در شهرهای قرمز و نارنجی تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین، جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا بعد از ظهر چهارشنبه درحضور رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه، رؤسای کمیته‌های بهداشت و درمان و اجتماعی ـ امنیتی گزارشی از آخرین وضعیت شهرها و استان‌های کشور از نظر شیوع کرونا و افزایش تعداد بیماران و همچنین اقدامات انجام‌شده در راستای نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و همچنین اعمال محدودیت‌ها در این رابطه ارائه کردند.

براساس گزارش ارائه‌شده از سوی کمیته بهداشت و درمان با توجه به مواجه شدن با موج چهارم بیماری در همه استان‌های کشور و افزایش تعداد مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح  کشور تقویت مراکز درمانی با برپایی بیمارستان‌های سیار با کمک سایر بخش‌ها مورد اشاره و تأکید قرار گرفت.

در  این جلسه کمیته امنیتی ـ اجتماعی و قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه اجرای پروتکل‌های بهداشتی و ضرورت رعایت محدودیت‌ها در شهرهای نارنجی و قرمز، بر ممنوعیت برگزاری مراسم ماه رمضان در مناطق نارنجی و قرمز و همچنین رعایت کامل پروتکل‌ها در برگزاری مراسم در  شهرهای زرد و آبی تأکید کرد.

در این جلسه با توجه به استمرار شرایط قرمز و نارنجی در برخی از شهرهای کشور، پیشنهاد تمدید اعمال محدودیت‌های مختص به شهرهای قرمز و نارنجی تا پایان هفته آینده به‌تصویب رسید.

براساس گزارش قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین مقرر شد با همکاری نیروی انتظامی تدابیر ویژه درخصوص منع ورود و خروج شهرهای نارنجی و قرمز اتخاذ شود و از هرگونه تردد غیرمجاز جلوگیری به‌عمل آید.

در این جلسه همچنین براساس پیشنهاد قرارگاه عملیاتی، کلیه دستگاه‌های ملی و استانی موظف شدند با هدف کاهش ترددها و ترافیک برابر بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی نسبت به استفاده از ظرفیت دورکاری کارکنان اقدام کنند.

در جلسه امروز با اشاره به نظارت‌های ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی، هلال احمر و بازرسان اتاق اصناف، نیروی انتظامی و بسیج در استانها در زمینه اجرای پروتکل‌ها از سوی اصناف و کسب‌وکارها،  تأکید شد: همه دستگاه‌ها، ادارات، اصناف و مشاغلی که اجرای پروتکل‌های بهداشتی آنها زیر 90 درصد است موظف هستند به‌سرعت با اعمال محدودیت‌های هوشمند و اجرای کامل پروتکل‌های  بهداشتی درصد مراعات را به بالای 90درصد ارتقا دهند و چنانچه اهمالی در این زمینه صورت گیرد، با متخلفان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

کمیته بهداشت و درمان همچنین در این جلسه گزارشی از تغییر وضعیت 30 شهر کشور از قرمز به نارنجی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت محدودیت‌ها و اجتناب از ترددهای غیرمجاز و دورهمی‌ها ارائه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.